aangekomen in Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van katja Curvers - WaarBenJij.nu aangekomen in Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van katja Curvers - WaarBenJij.nu

aangekomen in Maleisie

Door: katja

Blijf op de hoogte en volg katja

07 December 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo lieve mensen

Even een kort berichtje.
Na een geweldige voorbereiding op mijn reis naar Maleisie (dat heet lonely planet reisgids kopen op vliegveld bangkok)
ben ik veilig aangekomen in Kuala-lumpur in Maleisie.
De vlucht was zeer goed gegaan (voor de insiders: een droge vlucht)

na verschillende vervoersmiddelen (bus, trein en monorail) genomen te hebben zat ik in hartje kuala lumpur.
Na ff gekeken te hebben in mn lonely planet ben ik op zoek gegaan naar de green hut. (www.thegreenhut.com) Dit wordt mijn slaapplaats voor de komende dagen. ik slaap hier voor 5 euro per nacht incl. ontbijt. Ik heb een bed op de meidenkamer. Op dit moment deel ik de kamer met 1 ander vrouw. De badkamer is aan het eind van de gang.

Zondag eens door de stad gestruind. De telecommunicatietoren opgegaan (4 na hoogste van de wereld), kleine dierentuin bezocht. twin -towers gezien. een gigantsche winkelcentrum bezocht. Helaas liet mijn budget t niet toe om hier iets te kopen. Hier waren alleen de hele dure merken verkrijgbaar zoals: prada, gucci, louis vitton, tommy hilfiger, burberry en noem ze maar op.
In dit winkelcentrum heb ik wel geluncht, n broodje van de subway voor 1,20 lukt nog net bugettair.
Nog een zeer kindvriendelijk park bezocht, met waterspeel vijver en gigantische speeltuin. Op de terugweg naar de greenhut nog wat winkelcentrums tegengekomen.

Na 2 uurtjes rusten i.v.m. mn pootje weer op pad gegaan naar een goedkoop winkelcentrum, was ook wel nodig want mn slippertjes stonden op t punt om t te begeven.

Vandaag maandag.

Heb vandaag al t volgende gedaan, ben richting central market gegaan, een oud gebouw ui 1888 hier was ook een markt in. Daarna op mn gemakje door chinatown gestruind om vervolgens langzaam terug te keren naar de greenhut voor mn rustuurtje met mn pootje.


Verder is kuala lumpur een moderne stad, veel hoogbouw, multicultureel, t loopt hier rond van mini topje en rokje tot alleen ogen zichtbaar. Het gaat allemaal heel gemoedelijk met elkaar om. Bijna iedereen spreekt engels. Heel warm en hoge vochtigheid.

Owja dit vond ik wel een grappig detail.. Aangezien hier heel veel moslims rondlopen, en deze alleen halal mogen eten, zijn er dus ook Speciale Halal MC-donaldsen!

foto's erop zetten lukt niet,pc zijn een beetje oud! Maar wel gratis internet in de greenhut.. (tja ben een student dus let op de kleintjes..)

groetjes liefs katja

  • 07 December 2009 - 06:56

    Miran:

    Hee!

    Mooie stad hé! Dit was toch een voordeel van het stranden in Dubai... Veel plezier nog en tot snel...

    xx

  • 07 December 2009 - 07:25

    Pap:

    We staan hier op het punt om met de "maandagmorgenzaken" te beginenn, heb jij al zowat de dag erop zitten. Ik hoop dat je ervan geniet. Wij maar ploeteren op kantoor en buiten is het regenachtig en slechts 6 graden warm. Ik zal tzt maar een dikke trui voor je meenemen naar het vliegveld te Dusseldorf. Hou je taai en tot binnenkort.

  • 07 December 2009 - 17:20

    Joyce :

    Hey Muts,
    Nou klinkt weer allemaal heel leuk :). Jij doet ook echt alles wat je wilt. Ik wens het je allemaal toe. Veel plezier daar en geniet ook een beetje voor mij. haha.

    xxx
    Knuf

  • 07 December 2009 - 18:38

    :

    Hey,

    Dat klinkt echt super tof... En dan te bedenken dat ik vandaag vroeg moest opstaan... Hard heb gewerkt ontrecht door een ouder uitgeschoept ben geworden... Om daarna nog lekker tot 18uur te vergaderen... Dan heb jij je het toch beter bekeken;)... Ik kijk uit naar de mooie foto's en geniet van de leuke verhalen... En droom dat ik daar ook nog eens naar toe mag gaan ;)...

    tot snel!!!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

katja

Actief sinds 20 Sept. 2008
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 49408

Voorgaande reizen:

01 Mei 2012 - 09 Augustus 2012

3,5 maand backpacken in Azie

12 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Vakantie Thailand, Maleisie, Singapore en Borneo

01 September 2009 - 16 December 2009

stage thailand 2de keer!

25 November 2008 - 28 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: