Penang: zon, zee, strand .... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van katja Curvers - WaarBenJij.nu Penang: zon, zee, strand .... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van katja Curvers - WaarBenJij.nu

Penang: zon, zee, strand ....

Door: katja

Blijf op de hoogte en volg katja

10 December 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo Lieve mensen,

Ik heb weer een mogelijkheid om even snel een berichtje te plaatsen op mijn site.

Ik zit nu op Penang, dat is een eiland voor de kust van maleisie. Woensdag ben ik vanaf kuala lumpur hier naar toe gevlogen.

Nog even eerst mijn belevenissen van afgelopen dinsdag in KL. Dinsdag optijd opgestaan want ik wilde graag de twin towers op. Rond 7.30 was ik daar en kon ik gaan aansluiten in de rij. 2 uur en 15 later had ik een kaartje om 10.15 de toren op te gaan.Dit is allemaal streng geregeld. Je moest om 10.05 daar zijn voor de controle..zelf ga je door een sccanpoortje en je bagage ook. Dan krijg je een voorlichting film van 7 minuten over het hoe en wat van de toren. Dan mag je weer met zn alle door een detectiepoortje en toen mocht je de lift in. Je gaat naar de skybridge die de 2 torens verbind. Hoger mag je niet. Hier heb je precies weer 10 minuten om te kijken en foto's te maken. Daarna ga je weer met de lift naar beneden..Dan heb je de twintowers gezien.

Hierna na weer zn joekel van een winkelcentrum met dure merken. Hier kwam ik een meisje van t guesthouse tegen. (geen idee hoe ze heet of waar ze vandaan komt) We hebben toen besloten om naar de film te gaan. Okey om 12.00 zaten wij in de film love happens. Hier is het trouwens qua prijs wel nog leuk om naar de bios te gaan, namelijk 1,20 voor een kaartje.
Het enige nadeel van de bioscoop was t was er zo ontzettend koud..Echt ijskoud.. Verder nog wat door de stad gewandeld en op tijd terug gegaan naar t guesthouse om wat te lezen en mn pootje te rusten.

Tja en woensdag dus aangekomen in penang. het was nog een hele trip om van t vliegveld naar t guesthouse te komen, ik moest het halve eiland doorkruisen met de lokale bus. Maar uiteindelijk is t gelukt.
Ik heb in verhouding wel een dure slaapplek,maar ja iets goedkopers was niet te vinden. Ik betaal 8 euro per nacht voor mn kamer. Heb wel een eigen kamer.

Rrond 16.00 uur nog maar even naar het strand gegaan. Tja en op t strand val ik meestal in slaap, dus deze keer ook..
Maar opeens werd ik zo half, half wakker want ik voelde een hand over mn rug gaan, maar voordat ik kon kijken/ omdraaien voelde ik een flinke plof op mn rug. Er zat iemand op mn rug. Op t terras waar ik lag, lagen 2 jonge indiaase mensen compleet in een deuk.. Ik toch maar even omgekeken wat er op mn geploft was... Een heel schattig knap indiaas jongetje met hele grote ogen. Zijn papa kwam hem lachend van mn rug plukken. t jochie was 2 jaar en vond me heel leuk. Hij had dus al een hele tijd om me heen staan draaien.(vertelde zn ouders die even kwamen kletsen).Als afscheid kreeg ik wel een kusje van hem..

's avonds nog lekker gegeten bij t restaurantje tegenover me.
Tja hoef trouwens niet ver te lopen voor t strand..alleen t straatje over steken en ik ben er..

Vandaag (dinsdag) niet veel meer gedaan dan op t strand liggen, beetje lezen en puzzelen en soms ff een hapje gaan eten en drinken.

Kus knuff liefs

OW.ja.. een nadeel van mijn Guesthouse, in de ''achtertuin'' ligt een moskee, dus je hoort 's ochtends als vroeg zat dat ze aant bidden zijn....

  • 10 December 2009 - 09:55

    Pap:

    Zou ik nu de eerste zijn ???? maar tja ik was ook online met je.
    Amuseer je de laatste dagen en ik zie je heel graag weer terugkomen hoewel het dan met de rust gedaan is thuis.
    Doeiii


  • 10 December 2009 - 14:26

    Fabienne!:

    Tjah er zijn ook mensen die zo nu en dan naar school moeten en dus geen tijd hebben om de mail te bekijken! Het klink allemaal lekker relax zeg! Genie van de laatse paar dagen, want nu vlieg het enorm snel!

    Liefs

  • 10 December 2009 - 16:44

    Pappa Fabienne:

    Zo te zien ben ik nr 3 nog nooit voorgekomen maar nr een zal ik nooit worden Groeten en tot ziens het zijn nog maar enkele dagen.

  • 10 December 2009 - 18:54

    Servie:

    als ze van 2 al schattig zijn hoe zijn die van 20 dan?
    trouwens wat heeft dit nu met stage te doen? ga ons niet zeggen dat je toe was aan vakantie.
    tot in hollandia dus blanda

  • 10 December 2009 - 18:54

    Servie:

    als ze van 2 al schattig zijn hoe zijn die van 20 dan?
    trouwens wat heeft dit nu met stage te doen? ga ons niet zeggen dat je toe was aan vakantie.
    tot in hollandia dus blanda

  • 10 December 2009 - 21:00

    Esther!:

    Nog een paar daagjes genieten! heerlijk om je verhaal weer te lezen! IK WIL OOK ZEE & ZON! Have fun!

    -x- Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

katja

Actief sinds 20 Sept. 2008
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 49390

Voorgaande reizen:

01 Mei 2012 - 09 Augustus 2012

3,5 maand backpacken in Azie

12 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Vakantie Thailand, Maleisie, Singapore en Borneo

01 September 2009 - 16 December 2009

stage thailand 2de keer!

25 November 2008 - 28 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: