chiang mai - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van katja Curvers - WaarBenJij.nu chiang mai - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van katja Curvers - WaarBenJij.nu

chiang mai

Door: katja

Blijf op de hoogte en volg katja

15 Februari 2009 | Thailand, Cha-am

Hallo Hallo allemaal

Hier een Berichtje uit Chiang mai, Nadat we pap hadden opgepikt op bangkok airport zijn we doorgevlogen naar chiang mai.

Pap had geen tijd om bij te komen want we zijn meteen actief aan de slag gegaan. Even in vogelvlucht de afgelopen dagen...

woensdag pap opgepikt en doorgevlogen naar chiang mai.. hier aangekomen een taxi gedeeld met een engelse naar het centrum. Hier op zoek gegaan naar een guesthouse. Deze hebben we snel gevonden. 's avonds lekker gaan eten en naar een avond markt geweest.

Donderdag. Beetje uitgeslapen en tijdens het ontbijt hebben we een plan van aanpak bedacht.
We gaan eerst een travelagency zoeken om een trektocht te bespreken. Deze hadden we snel gevonden dankzij de trotter. We hebben gekozen voor een 2daagse trekking omdat we ook nog naar de longnecks willen. Dit is een aparte dagactiviteit en was niet te combineren met elkaar.

Hierna terug naar het guesthouse en na de eerste tempel gelopen. Hierna een taxi gepakt om de andere 4 tempels. zijdefabriek, sierandenfabriek enz af te gaan.

Vrijdag en zaterdag
Vandaag werden we vroeg opgehaald voor de trekking.Groep van 9 personen. 4 engels, 2 polen en 3 hollanders (wij dus) we zijn begonnen met een waterval in een park. Hier kon je ook gaan zwemmen (erg koud). Hierna zijn we vertrokken naar een soort geisers (warmwater bronnen). Hier is onze trekking gestart. We zijn berg op berg af gewandeld naar een bergdorpje. Hier hadden we een korte pauze, hierna doorgelopen naar het 2de dorpje waar we zouden blijven overnachten.
Hier hebben we in een 5sterren hotel volgens de gids overnacht. (kon ook meer sterren zijn, lag eraan hoeveel sterren je zag als je door het plafond naar buiten keek.)
Het was een houten huisje op palen. Overal waren flinke kieren en kon dus behoorlijk tochten als het zou waaien. de wc was buiten. gewoon een gat en de douche was iets verder op.. Ofwel een bak koud water. Miran en ik hebben grote lol gehad bij de douche. Je zag niks en we waren smerig. dus hebben ons gewassen met een washandje. En ik heb mijn haren gewassen boven de wc. We hebben ons dood gelachen..dit was echt het toppunt van improviseren.
Het koelde in de bergen erg af. (hier waren wij natuurlijk niet op gekleed, korte broek en topje/tshirt. Dus het was behoorlijk afzien. Sommige mensen hebben de nacht doorgebracht met 2 slaapzakken en 2 dekens. Dus het was koukleumen.
Dag 2 van de trekking. We moesten nog wandelen naar het laatste dorpje. hier aangekomen stonden de olifanten al op ons te wachten. Eerst hadden we een uur olifant rijden en daarna 2.5 uur raften op een bamboevlotje (zie fotos).
Na het raften zijn we weer langzaam richting guesthouse teruggegaan (2,5 uur rijden)

zondag (vandaag)

Vandaag weer vroeg opgestaan want we zouden rond half 8 opgehaald worden om naar de longneck stammen te gaan. Bij deze stam heeft de vrouw ringen om de nek om de nek langer te maken. Dit was ruim 250 km van ons vandaan dus het was een behoorlijke trip. Toen de bus van de travelagency ons kwam ophalen kwamen we erachter dat we een privetour hadden. NIemand anders ging mee op deze toer. Dus dat was best relax.
Als eerste zijn we naar een grot geweest. Leuk om te zien maar ik heb al vele mooiere gezien. Hierna 1,5 uur rijden tot de lunch (was behoorlijk bochtig dus goed misselijk, ofwel weinig gegeten) Nou ja lunch..het was pas half 12. Hierna zijn we doorgereden naar de long necks. De meisjes van de longneck stam krijgen vanaf 5 jaar ringen om hun nek, om hun neck langer te maken. Elke 3 jaar komen hier meer ringen bij. UIteindelijk kan dit gewicht oplopen tot 5,5 kilo ijzer om je nek.Behoorlijk zwaar dus. Maar dit is het schoonheidsideaal van deze vrouwen.

Hierna langzaam terug gereden naar chang mai, onderweg nog gestopt bij een groente marktje en een orchidieen tuin.

zijn niet alle fotos kreeg de fotos van pap niet uploqad..pc hing steeds vast.... (k#t ding)
zie fotos->

• 15 Februari 2009 - 10:24

Mam:

van oompje moest ik snel antwoorden om de eerste te zijn. Nu kan ik het bericht lezen.

Kus.

• 15 Februari 2009 - 10:30

Kus.

• 15 Februari 2009 - 10:35

Mam:

Nu dan maar even een serieuze reactie.Weer geweldige fotos. Het was wel meteen afzien voor pap. Vooral dat luxe hotel. Maar dit moet je gedaan hebben.Geniet er samen nog van.

Kus,knuffel ook voor pap.

• 15 Februari 2009 - 11:10

Fabienne!:

Super mooie foto's. Deze ervaring en dit avontuur kan niemand jullie meer afnemen. Pap moest er inderdaad zoals mam als zegt meteen flink tegen aan. Misschien nog een extra week vakantie plannen om bij te komen ;)!

Knuffel

• 15 Februari 2009 - 17:11

Joyce:

Hey Muts en pap,

Echt geweldig wat jullie daar allemaal doen. Echt sjiek.
    Hoop dat ik die dingen ooit ook eens mee maak. Echt geweldig.

xxx
    Joyce

• 15 Februari 2009 - 17:12

Mam En Pap St Pieter:

Hey keend,

Weurd tied dats dich weer naor hoes kums. De snop kast is al gevuld. Ech sjiek wats de allemaal daor dees. Maak mer veul foto's zoedat veer ze kinne zien.

groetjes
    vaan us

• 16 Februari 2009 - 14:10

Romy:

hey schateboud
    wat een leuke foto's
    ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers
    ik zou ook wel zo dicht bij een olifant .
    maar het was vandaag erg leuk op school heb een slang en een kerk uil vast gehad was eerst bang maar naar der hand viel het best meer maar ga nu naar de fisio ik zal daniel wel de groeten doen .
    doe de groetjes aan papa
    en jij krijgt een hele dikke kus en een hele dikke knuffel.

je kleine zusje

• 21 Februari 2009 - 07:31

Fabienne!:

ALAAF ALAAF ALAAF... Hier is de vasteloavend in volle gang en dus is de party begonnen ;)! Jij bent inmiddels aan je laatste weekje begonnen... Geniet ervan, dan zullen wij genieten van de vasteloavend :)

dikke knuffel