Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van katja Curvers - WaarBenJij.nu Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van katja Curvers - WaarBenJij.nu

Cambodja

Door: katja

Blijf op de hoogte en volg katja

22 Februari 2009 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo mensen,

even weer een kort berichtje. Dit keer niet vanuit thailand maar vanuit Cambodja

Na chiang mai, zijn we met de nachttrein naar bangkok gegaan. We zijn precies op tijd vertrokken in chiang mai, alleen wel met 3 uur vertraging aangekomen in Bangkok. De locomotief was oververhit geraakt (ofzoiets)
Hierna snel naar Khoa San road gegaan. Hier de koffers gedumpt in ons hotel douchen en de stad in. We hebben het grand palace, wat prea, wat po en wat arun bezocht. Hierna terug gegaan naar het hotel. Dag 2 hebben we de floating market en de bridge over de river kwai bezocht!

Aan het eind van de dag hebben we miranda gebracht naar het tong tare hotel. Zij ging helaas de dag erna naar huis. Miranda ik vond het erg gezellig dat je mee bent geweest!!
Pap en ik zijn vroeg gaan slapen omdat we een vermoeidende lange reis naar cambodja hebben.

Om 7 uur werden we opgepikt om naar cambodja te gaan. Eerst nog wat mensen opgepikt en toen richting de grens. We werden vlakbij bij een restaurantje eruit gelaten. Hier konden we wat eten, we moetsen namelijk wachten op andere busjes. We moesten met de hele groep de grens over. Uit eindelijk 3 uur gewacht (ondertussen deels visum in orde gemaakt) Zijn we vertrokken richting grens. Bij de grens moesten we er allemaal uit. We moesten lopend de grens over met onze spullen. Thailand uit ging vrij snel.
Cambodja in duurde iets langer. we moesten nog allerlei formulieren invullen. Uiteindelijk na ruim 1 uur wachten in 40 graden en bloedbenauwd, met een zware rugzak op je rug, waren we in cambodja.
Het eerste wat opviel.. wat is het hier arm, leek heel veel op india...

Hierna zijn we verdeeld in taxis en zijn we naar siem reap gegaan. Wij deelden de taxi met 2 japanners. Het eerste stuk van de weg was geasfalteerd (joepie). De laatste 100 km was geen asfalt meer. Wel een stoffig weggentje met gigantische kuilen, je ging behoorlijk op en neer in de auto. na een rit van een aantal uur kwamen we uiteindelijk bij ons hotel aan. koffers gedumpt, gedoucht en t dorp ingegaan om wat te eten.
20 feb.
Vandaag beetje uitgeslapen en hierna opgestaan. Ik had een afspraak op een schooltje in siem reap. Dit schooltje wordt namelijk gesponsord door fontys (weet niet of sittard dit ook doet) Hier wilde ik graag even naar toe.
Het schooltje stelde dus echt niks voor -> zie fotos en oordeel zelf.
Hartstikke arm en ze hadden niks.
het schooltje had maar 3 klassen. grade 1,2 en 3. te vergelijken met groep 3,4 en 5. In grade 3 zaten kinderen die 15 jaar waren~!

hierna gaan ontbijten en richting de tempels

21 feb
verjaardag van mijn kleine zusje:p
Lieve schat ik heb je een sms gestuurd maar weet niet of deze is aangekomen. Hartelijk gefeliciteerd met je 14de verjaardag.
Hele dikke kus en knuffel van je grote zus:D

Vandaag ook weer de hele dag tempels bezocht. Is vermoeiend. Is hier 40 graden, bloed benauwd heel warm en alles in de volle zon! Maar we gaan door

morgen gaat ons avontuur terug naar thailand. Zal wel weer een lange dag worden. Het is ook nog de bedoeling dat we 'savonds doorvliegen richting phuket.

veel liefs

fotos -> bangkok

fotos cambodja:

• 22 Februari 2009 - 07:11

Fabienne!:

Goedemiddag Mupke en Pap,

Weer een verhaal om van te genieten en erg mooie foto's. We zijn weer helemaal op de hoogte en dat ondanks de carnaval die wij hier aan het vieren zijn. Gelukkig werkt het weer tot nu toe goed mee. Dus dat zit allemaal wel goed. Geniet nog van jullie dagen, want nu vliegt de tijd heel erg snel.

Dikke knuffel Fabienne & Patrick,

Groetjes, Hans, Carla, Bjorn, Maurice & Lisa,

Alaaf Alaaf Alaaf... :)

• 22 Februari 2009 - 07:55

Gerdien:

Hallo Katja en Leon,

Mooie foto's. Wat een armzalig schooltje. Moet Fontys toch maar beter sponsoren. Geniet nog van de laatste dagen, want nu gaat het heel hard. Ik hoop dat het vandaag droog blijft bij de optocht. Ayla houd niet van carnaval, maar optocht kijken (snoep vangen) vindt ze wel leuk.

Groetjes,

Gerdien en een knuffel van Ayla

• 22 Februari 2009 - 12:17

Monique:

Ha Katja en katja's vader
    En alweer....wat een ervaringen!
    En dat schooltje....hoe armoedig...geweldig dat je met je pa toch een bezoek aan hebt gebracht.
    Groetjes, Monique

• 22 Februari 2009 - 19:50

Oompje:

Hoi Katja,

Mooie foto's uit Cambodja. Gelukkig hebben ze daar ook echt bier (Bavaria) dus jullie hebben er geen dorst hoeven te hebben. De foto's van het schooltje zijn inderdaad wat armzalig. Het lijkt mij verstandig dat de Fontys het collegegeld flink verhoogd zodat ze op een fatsoenlijke manier dit schooltje kunnen gaan sponseren. Als jullie studenten twee pilsjes per week minder drinken kunnen die kindjes in Cambodja al heel goed geholpen worden.

Pas nog goed op pap en tot snel.

Oompje

• 23 Februari 2009 - 09:32

Esther:

wauw Katja, ik heb een ochtendje vrij en me weer eens achter de pc gezet om uitgebreid alles te lezen en bekijken! Wat een prachtige foto's en wat een leuke verhalen! Ik word hier bijna jaloers..hihi! Geniet er nog even van!

heel veel groetjes!!!

• 23 Februari 2009 - 09:39

Servie:

neem er vandaag een extra op carnaval en koop wat goede kleding
    stukken voor de optocht van volgend jaar in!
    Alaaf

• 24 Februari 2009 - 13:56

Mam:

Katja dit zijn weer schitterende fotos. Ankorwat is wel iets heel bijzonders. Ondanks de warmte hoef je er geen spijt van te hebben. Samen met pap heb je nog heel veel gezien.
    Met broertje geniet ik hier ook van heerlijk weer.Morgen gaan we met een duikboot naar 18 m diepte vissen bekijken.
    Voor allemaal nog even genieten en tot zaterdag.

Kus, knuffel ook voor pap.