Singapore en kota kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van katja Curvers - WaarBenJij.nu Singapore en kota kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van katja Curvers - WaarBenJij.nu

Singapore en kota kinabalu

Door: katja

Blijf op de hoogte en volg katja

02 Augustus 2011 | Maleisië, Kota Kinabalu


Hallo mensen

Hier is weer en update van de afgelopen dagen.

Eerst maar even kort de verdere belevenissen in singapore beschrijven.

woensdagmiddag:
ik ben op mijn gemakje nog door chinatown en het gebied clarke queas gestruind.

Donderdag:
Singapore heeft voor de kust op ongeveer 300 meter van het vaste land een groot aangemaakt (opgespoten)eiland liggen. Dit eiland is ongeveer 3,5 km lang en 1 km breed. Op dit eiland zijn een paar dure resorts gebouwd, zijn heel veel attracties: aquarium,universal studio's park kabelbaan, indoor skydiven, een gebouw waar je binnen kunt surfen op van die gemaakte golven, lijkt een beetje op een golfslagbad maar dan met flinke golven, rijden op een segway en nog 10 andere dingen. ook is hier de mogelijkheid om op het strand te gaan liggen. In het weekend is dit de plek waar alle mensen van singapore zelf naar toe gaan.
Vervoer op het eiland is gratis, je moet wel entree betalen om het eiland op te mogen dit is 3 dollar (1,75 euro). Wil je een atractie zien moet je hier natuurlijk ook voor betalen. Gemiddelde prijs per attractie is 15 euro.
Ik ben 1 dag naar het universal studio's park geweest. Dit is een soort euro disney achtig park alleen dan met de films van universal studios (jurrasic park, schrek, madagascar enz.) Dit park is officieel pas geopend in mei, en is het eerste universal park in azie. Alles was heel mooi aangekleed, leuke attracties, fantastische show's enz.
In het jurrasic park gedeelte was een water attractie. Ik werd gewaarschuwd dat ik een beetje nat kon worden. Nou ja vind ik niet erg, was 38 graden dus je bent zo droog. Dus ik in de rij gaan staan. De rest van de mensen (vooral aziaten, weinig die er westers uitzagen) hadden allemaal een regenjas aan. Maar ja al die aziaten lopen ook met een paraplu op in de zon om zich hier tegen te beschermen. Dus wat maakt t mij uit als ik een beetje nat word. Dus ik mooi in die attractie (wild waterbaan achtig iets)
1 ding kan ik zeggen, dat beetje nat worden is overdreven. Ik was doorweekt. Helemaal van top tot teen zeiknat. Ik heb mijn kleding bij de wc's staan uitwringen. Niet normaal meer. Al die aziaten lachen en wilde met me op de foto (humor).
Ik ben maar eerst in de zon gaan zitten om me te laten opdrogen.haha
Ik heb de hele dag in het park rondgelopen, shows bezocht enz. 's avonds nog wat gegeten en daarna terug naar het guesthouse.

Vrijdag.
's ochtends ben ik een boottocht gaan maken, deze ging deels door de haven en naar een klein eiland voor de kust met een tempel (niet echt spectaculair) erop. Je had wel een mooie skyline van singapore.
na de boottocht ben ik met de metro terug gegaan naar sentosa island. Hier ben ik naar het aquarium geweest en daarna nog ijsje gaan eten op het strand om vervolgens 's avonds door de wijk little india te struinen.

zaterdag
's ochtends op tijd opgestaan om nog even naar sentosa island te gaan, maar dan om 2 uurtjes op het strand te gaan liggen. Dit gedaan, hierna terug naar guesthouse om te douchen en mijn spullen te pakken. Bepakt en bezakt ben ik naar de metro gelopen om deze te nemen naar kota kinabalu op borneo. Op het vliegveld nog even mijn laatste dollars opgemaakt (pizza hut, starbucks en een leesboek) om vervolgens een 2,5 uur durende vlucht naar kota kinabalu (KK) te nemen.
Hier geland om 20.00 uur -> taxi genomen naar het hostel (de bus reed niet meer) en om 20.30 aangekomen in het hostel. Heel relaxed hostel. Beneden de recepte en een woonkamer met banken, televisie en keukentje. Het hostel heeft 3 verdiepingen. Iedere verdieping heeft 5 kamers. Op elke kamer staan 3 stapelbedden. Er is keus tussen kamers met airco of kamers met propeller. Ik kies altijd kamer met propeller. Mijn spullen naar de kamer gebracht hier meteen een kamergenootje leren kennen. (nl meisje) maar die vetrekt de volgende ochtend vroeg. Ik wil de kamer uitlopen komen 2 nederlandse meiden de trap op. Die liggen ook bij mij op de kamer. Dit zijn Yara en Laurie. ff gekletst en meteen besloten om met zn 3en wat te gaan eten. Dus kk ingelopen om te eten en wat te gaan drinken.

Zondag
Vandaag ben ik samen met Laurie en Yara naar de eilandjes gegaan die voor de kust van KK liggen. Dit zijn echte paradijsjes. Helder blauw water, wit strand en palmbomen. Dus hier heerlijk gerelaxed en gesnorkeld. 's avonds zijn we lekker gaan eten op de lokale markt en nog wat gaan drinken met 2 deense jongens.

Maandag
We (laurie, Yara en ik) hebben besloten om naar het park kinabalu te gaan.Vroeg opgestaan om een minibus naar het park te nemen. Want dit is ruim 2 uur rijden. Onze minibus chauffeur was helemaal fan van formule 1 rijden en dit was heel duidelijk te merken aan zijn rijstijl. Het was een erg bochtige weg en hij reed behoorlijk hard door de bochten. Dus driemaal raden wie wagenziek werd.. Maar we zijn uiteindelijk veilig aangekomen in park kinabalu. Hier kun je een aantal wandeltochten maken en ook de berg beklimmen. De berg beklimmen is een tocht van gemiddeld 10 uur en behoorlijk zwaar. Want je zicht met hoogte en klimmateriaal. Dus dit viel al af. Dus we zijn gaan wandelen.
We zijn geweldig gestart. Een mooie route naar het powerstation waar we een rustpauze hebben genomen. Vervolgens hebben we de lange trail (6km) Terug genomen naar de ingang. Dit is niet helemaal gelopen zoals we gewild hadden. Met een flinke valpartij van yara en laurie (zonder al teveel verwondingen) zijn we met flinke schrik in de benen terug gelopen naar het begincentrum. Hier even bijgekomen en toen terug met de taxi richting KK. Dit is een rit van 2 uur. De meiden hebben zich nog ff laten checken bij het ziekenhuis voor de zekerheid. Met mij was niks aan de hand, ik ben dan ook niet gevallen.

Vandaag dinsdag.
Ik heb nog samen met de meiden ontbeten en daarna zijn we ieder onze eigen weg gegaan. De meiden richting vliegveld want die zijn naar penang vertrokken. Ik richting het duikcentrum. Ik wil heel graag eens duiken. dus morgen ga ik duiken!!! Spannend..:D:D:D

hier nog een paar foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=SWQQ4HMK

tot snel

kus Katja

  • 02 Augustus 2011 - 10:04

    Anita:

    leuk om te horen dat je het zo gezellig hebt

  • 02 Augustus 2011 - 13:45

    Pap:

    hei meid, alles met ons is ook oke. we struinen door KL wat af hoor. Mijn geschiedenisonderwijs (niemand snapt dit, haha) gaat gewoon door. Alleen moet ik af en toe de treinroutes controleren want mam wil zich (nog) wel vergissen met het spoor met alle gevolgen van dien.
    Groetjes en we SMS-n wel weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kota Kinabalu

Vakantie Thailand, Maleisie, Singapore en Borneo

Vakantie 2011

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2011

relaxen

09 Augustus 2011

kk en jungle

02 Augustus 2011

Singapore en kota kinabalu

27 Juli 2011

foto's!

25 Juli 2011

melakka en singapore
katja

Actief sinds 20 Sept. 2008
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 49211

Voorgaande reizen:

01 Mei 2012 - 09 Augustus 2012

3,5 maand backpacken in Azie

12 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Vakantie Thailand, Maleisie, Singapore en Borneo

01 September 2009 - 16 December 2009

stage thailand 2de keer!

25 November 2008 - 28 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: