melakka en singapore - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van katja Curvers - WaarBenJij.nu melakka en singapore - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van katja Curvers - WaarBenJij.nu

melakka en singapore

Door: katja

Blijf op de hoogte en volg katja

25 Juli 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo mensen,

Daar ben ik weer met een korte update.

Om te starten het vervolg van melakka.
De vorige keer heb ik verteld dat ik zou gaan vluegeren. Dat ben ik ook gaan doen. We zijn met een groepje van 5 richting strand gelopen om te gaan vliegeren. 1 ding kan ik je wel zeggen, t was volle bak op het strand met vliegeren. Nu schijnt dat op vrijdag voordat de avondmarkt begint heel veel mensen eerst gaan vliegeren. Er waren vliegers te zien in alle kleuren en maten. Super.
Na het vliegeren terug naar het guesthouse. Ik voor de afwisseling eens zin in europese kost. Het indiaase, chinese, en maleisische eten is wel lekker maar soms wil je ook wel een gewone salade. Dus een van de vaste restaurants gekozen aan de jonker walk ( the place to be in melakka). Heerlijk om in mn uppie lekker rustig mensen te kijken. Maar ik kwam ook al snel aan de praat met een jong limburgs koppel. Dus ervaringen en belevenissen uitgewisseld. NA het eten nog gezamelijk over de markt gelopen en de avond afgesloten met een gezamelijk watermeloensapje ( goddelijk, hier kun je me snachts voor wakker maken) hierna zijn we ieder onze weg vervolgd. Zaterdag ben ik gaan touren op de fiets wederom zonder kaart en fototoestel. Wat erg jammer was. Ik kwam bij een soort van kinderopvang terecht in een of ander straatje .ben gestopt en gaan kijken. Heb daar wat met de kids speeld en gezongen, jawel de klassieker : head shoulder knees and toes. Na 1,5 uur afscheid genomen en mn weg proberen terug te vinden. Heb wel nog een korte tussenstop gemaakt bij de grote gele m. Tja de ijsjes kosten hier 1 ringgit. Dat is ongeveer 25 cent.
Terug aangekomen bij het guesthouse werd me gevraagd of ik zin had om mee te gaan naar de bios. Ja katja gaat wel mee. Heb de hangover part 2 gezien. Bioscoop kost hier omgerekend 2,5 euro.. daarna terug naar guesthouse en op de markt bij een of ander kraampje wat gegeten. Geen idee wat ik heb gegeten maar ik heb uit ervaring geleerd dat ik ook niet altijd wil weten....

Zondag was de grote vertrekdag in t guesthouse. Zelfs atila ( de hongaar die er al 1,5 jaar zat) heeft besloten om te gaan. Blijf ik nog in mn uppie over op de zaal. Maar smiddags kreeg ik nog gezelschap van neil (engelander). Hier heb ik de middag mee opgetrokken. Ik ben 's avonds nog gaan varen op ee rivier met de melakka rivercruise. Net fatamorgana van de efteling. Alles aan de waterkant was versierd met gekleurde lichtjes. Daarna n sapje gaan drinken op de markt waar ik neil weer tegenkwam. Hij had nog een zonnebril nodig of ik advies wilde geven. Tuurlijk, maar mijn advies is ook niet alles. Daarna nog wat te drinken gehaald en zijn we gaan kaarten in het guesthouse. Na 5 spelletjes had ik eindelijk alle regels door. Geen idee of wij t spelletje in nederland kennen. Het grappige van neil is dat hij ongeveer de zelfde planning heeft als mij, dus misschien treffen we elkaar nog ergens.

Maandag 25 juli ook wel de verjaardag van fabje. Gefeliciteerd, maar ik heb je al gebeld. Haha.

Neil was al in alle vroegte vertrokken richting singapore. Ik om 8 uur opgestaan, douchen, tas inpakken,ontbijten en uitchecken. Rond 9.20 stopte de bus bij de fontein in t dorp. De bus gepakt naar t grote busstation. Hier kon ik om 11 uur de bus naar singapore nemen. Luxe touringcar. Voor 4,50 euro rijd ik in 5 uur tijd van melakka naar singapore. Een retourtje valkenburg naar maastricht is nog duurder. Bij de maleisische grens worden we eruit gegooid om door de douane te gaan. Na wat stempels en controle weer terug de bus in. Op naar de volgende terminal. Hier weer de bus uit, al je spullen meeslepen en door de douane van singapore. Daarna weer de bus in. Tja en dan is de vraag, waar en wanneer word je uit de bus gezet. Na nog 20 min rijden stopt de bus en worden we eruit gezet. Tja daar sta je dan ergens in singapore zonder kaart en zonder geld. Het eerste doel was n pinautomaat zoeken. Die was snel gevonden dus probleem geen geld was opgelost. Nu de vraag waar ben ik. Op mijn zeer vage lonelyplanet kaart met hulp van mensen gevonden waar ik was. Nu nog kijken hoe ik bij mijn guesthouse kom. Had gisteren nog ff gegoogeld waar de goedkoopste slaapplekken zijn want singapore is duur. Uiteindelijk bij een goedkope ( volgens singaporese begrippen) een bed gekregen. Ik betaal nu 16 euro per nacht voor n bovenbed van een stapelbed op een kame8r met nog 8 bedden. ( in melakka 3.75 euro). Maar je we zullen t er maar meedoen.

Nu weten jullie dat ik veilig ben aangekomen in singapore.
Fotos ga ik morgen proberen. T lijkt een goede pc.

Trouwens mijn allergische reactie is helemaal over, maar ik heb maar niet gegoogeld wat voor tabletten t zijn en waren.

Groeten en Liefs vanuit singapore.

  • 25 Juli 2011 - 13:57

    Boy:

    Hey Katja,

    Goed te horen dat je het prima naar je zin hebt! Geniet er maar van want hier is het niks met het regenweer.

    Groet Boy

  • 25 Juli 2011 - 18:06

    Servie:

    nou dat snmaakt naar meer als ik dit lees, daar moet ik zelf ook maar eens heen
    keep smiling

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Vakantie Thailand, Maleisie, Singapore en Borneo

Vakantie 2011

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2011

relaxen

09 Augustus 2011

kk en jungle

02 Augustus 2011

Singapore en kota kinabalu

27 Juli 2011

foto's!

25 Juli 2011

melakka en singapore
katja

Actief sinds 20 Sept. 2008
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 49206

Voorgaande reizen:

01 Mei 2012 - 09 Augustus 2012

3,5 maand backpacken in Azie

12 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Vakantie Thailand, Maleisie, Singapore en Borneo

01 September 2009 - 16 December 2009

stage thailand 2de keer!

25 November 2008 - 28 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: