snorkelen phuket - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van katja Curvers - WaarBenJij.nu snorkelen phuket - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van katja Curvers - WaarBenJij.nu

snorkelen phuket

Door: katja

Blijf op de hoogte en volg katja

04 Januari 2009 | Thailand, Cha-am

Snorkelen phuket 08.02.09

Miranda en ik hadden besloten dat we op Phuket wilden gaan snorkelen. Ook wilde we de echte witte stranden en blauw heldere zee zien. Dus zogezegd zo gedaan. Toen we in phuket zijn aangekomen is dit een van de eerste dingen geweest die we hebben geregeld.

Een trip met snorkelen, bezoek aan kho pi pi en o.a. een bezoek aan de baai waar de the film the beach met Leonardo DiCaprio is opgenomen.

Als eerste hadden we een tocht van ruim 1 uur met de speedboot over zee. Dit was een heftig tochtje. Dit omdat er best wel golven waren. En bij elke golf kwam de boot met een behoorlijke klap neer op het water. En aangezien wij vooraan zaten bij de speedboot kregen wij vooral veel klappen mee. Je moest je dan ook goed vasthouden aan de reling. Je kon ook achterin de boot zitten, maar hier was meer kans dat je zeeziek zou worden.

Na een tocht van een uur, kwamen we aan bij de baai van the film The Beach. In een woord Geweldig!!!!!!!!!!!! Super plaatje om te zien. Echt een wit zandstrand, heel helder groen/blauw water. Echt een paradijsje! (geniet vooral van de fotos)

Na het bezoek aan de baai, waar je ook kon zwemmen, zijn we verder gevaren naar een soort lagune. Deze lagune lag tussen de rotsen. Hier ook weer heel helder blauw/groen water. Hier hebben we doorheen gevaren. Dit gedeelte hoorde tot een stuk nationaal park. In deze lagune is een deel opgenomen van de James bond film, the man with the golden gun (Hier zijn niet de beroemde rosten te zien, die ga ik bekijken met pap, alleen dat weet hij nog niet)

Hierna zijn we verder gevaren naar een heel klein wit strandje. Op dit strandje zijn we apen gaan voeren. Hier zaten heel veel van die kleine aapjes. Was super om te zien.
Na het voeren van de aapjes zijn we een klein stukje verder gevaren. Hier werd het anker uitgegooid en konden we gaan snorkelen in het heldere water.
Ik had nog nooit gesnorkeld, maar was echt super. Zodra je in het water was en om je heen keek zag je allemaal vissen zwemmen. Allemaal van die botjes vissen (Ariel en de kleine zeemeermin, blauw met gele visjes) zwemmen. Echt super, ook zag je allerlei andere vissen met kleurtjes. Wit met roze vissen, groen met blauwe vissen, van alles en nog wat. We hopen dat dit goed in beeld is gekomen. Miran en ik hadden een onderwatercamera gekocht, maar deze fotos moeten we nog laten ontwikkelen.

Na het snorkelen zijn we gaan lunchen op het eiland kho pi pi. Echt z’n bounty eiland, wit strand, blauwe zee. Na de lekkere thaise lunch zijn we verder gevaren naar een soort klein eilandje midden in de zee. Ook weer helder wit strand en blauw groene zee. Hier hadden we 2 uur de tijd om te snorkelen, zwemmen en relaxen.
Ik was hier aan het snorkelen, totdat ik iets pijnlijks voelde aan mijn benen. Aangezien ik op mijn buik lag in het water, dacht ik, ik doe me hoofd iets dieper het water in zodat ik mijn benen kon zien, en wat zag ik visjes die in mijn benen beten. Dus ik maar spartelen met mijn benen, ondertussen verslik ik mij in het zeewater dus ik ben maar gaan staan. Was gelukkig niet diep. Kijkt een vrouw naast mij me toch stom aan, dus ik zeg mooi: The fishs are biting me, begint ze me uit te lachen. En zegt dat ik een grapje aan het maken ben, Dus niet. Maar toen kwam ze erachter dat ik gelijk had, want de vissen waren haar aan het bijten.. Net goed. Haha.

Uiteindelijk zijn we weer met de speedboat terug gevaren naar phuket en zat ons geweldige bounty avontuur erop.

Check vooral de fotos!sommige fotos zijn een beetje scheef maar deze zijn vanuit de speedboat gemaakt terwijl ik me ook nog moest vasthouden.
fotos-> http://www.mijnalbum.nl/Album=NGSDE3EQ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Cha-am

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

het eindigt zoals het begint-> ellende!

22 Februari 2009

Cambodja

15 Februari 2009

chiang mai

15 Februari 2009

nieuwe poging phuket verhaal

05 Februari 2009

korte update en planning
katja

Actief sinds 20 Sept. 2008
Verslag gelezen: 773
Totaal aantal bezoekers 49293

Voorgaande reizen:

01 Mei 2012 - 09 Augustus 2012

3,5 maand backpacken in Azie

12 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Vakantie Thailand, Maleisie, Singapore en Borneo

01 September 2009 - 16 December 2009

stage thailand 2de keer!

25 November 2008 - 28 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: