bangkok - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van katja Curvers - WaarBenJij.nu bangkok - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van katja Curvers - WaarBenJij.nu

bangkok

Door: katja

Blijf op de hoogte en volg katja

05 Januari 2009 | Thailand, Cha-am

31.12.08

De laatste dag van het oude jaar!
Vandaag een beetje uitgeslapen, niet veel maar we hebben het geprobeerd.
Na het ontbijt hebben we een planning gemaakt voor vandaag.
We gaan vandaag naar het MBK. Het MBK is een heel groot winkelcentrum waar je goedkoop zou kunnen shoppen.
Het MBK is echt gigantisch. 7 verdiepingen hoog, 400 meter lang en 200 meter breed (denk ik, kan ook langer zijn) Je had hier heel veel winkeltjes met sjaals, truitjes, broeken, riemen, schoenen enz. Het enige nadeel was dat je hier niet echt kon handelen met de prijzen. En deze waren aan de erg hoge kant (= ik heb gewoon teveel ervaringen met shoppen of marktjes).
Na een paar uur rondgelopen te hebben, zijn we na een lunch bij de Mc Donalds, en nog een drankje bij Starbucks. Hierna terug naar onze straat. Hier hebben we nog even geshopt naar een bikini. Tja we wilde toch even het zwembad van het hotel uitproberen. Na gezwommen en gedoucht te hebben besloten we naar de kapper te gaan. Het is nu eenmaal oudjaarsdag en we wilde een beetje voordelig het nieuwe jaar ingaan.
Hierna zijn we nog een beetje gaan shoppen en rond een uur of 21.00 zijn we eens gaan uit eten.

Voor de afwisseling zijn we de hierna de straat nog eens afgelopen. Aan het andere eind van de straat stond een olifant. De olifant had heel groot op zijn kont staan happy newyear. Heel vrolijk op zich, maar van de ene kant ook wel zielig.
Tja bij oudejaarsdag hoort natuurlijk ook een drankje. Dus wij een supermarkt ingedoken en opzoek gegaan naar iets lekkers. Miranda en ik zijn uitgekomen op een 0.7 liter fles van de Heineken (jawel broertje echt Heineken) Niet direct het goedkoopste bier, maar ja was oudejaarsavond

Hierna zijn we richting podium gelopen. Hier speelt namelijk een bandje, en er hangt hier z’n grote digitale klok waarop afgeteld wordt. Hier hing een hele goed sfeer, wel gigantisch druk.
De laatste minuut hebben we met elkaar afgeteld, en toen: gelukkig Nieuwjaar.. Helaas was er geen vuurwerk te bekennen.
Na proberen te smsen, (netwerk was overbelast) zijn we naar een of andere kroeg geweest in de straat, super gezellig en leuke mensen. Hier zijn we gezellige mensen tegengekomen (duitsers) Na nog hier gezeten te hebben zijn we richting ons hotel gegaan om te slapen.

01-01-09

Vandaag de eerste dag van het nieuwe jaar. Om half 7 werd ik uit mijn bed gebeld met de vraag waar ik was. Er was blijkbaar net in Nederland in het nieuws gekomen dat er een grote brand was in een discotheek in bangkok. Daar was ik dus niet want ik sliep..haha

Vandaag waren we een beetje gaar, oftewel veel te weinig geslapen. Maar we wilden toch wat gaan doen. Vandaag zijn we naar Wat Po en Wat arun geweest. Dit zijn 2 tempels. We wilden ook nog naar het koninklijk paleis en de tempel daar, maar daar kwamen we niet naar binnen, we waren niet goed gekleed. (dus pap helaas toch een lange broek mee). Na Wat Po en Wat arun zijn we naar huisgelopen. Dit was niet super ver en wij wilde een beetje site-seeing bangkok doen. Dus heel relax teruggelopen ( 2uur). Hierna voor de afwisseling nog een beetje shopt en daarna gaan eten.

’s Avonds zijn miranda en ik naar de avondmarkt in patong geweest. Terwijl we over de markt liepen keken we ook link en rechts de kroegen in. En toen stonden we ineens stil en keken we nog eens. Zagen we dat goed of waren we gewoon moe. Helaas we zagen het goed. De hele straat lang lagen alleen maar kroegen waar schaarsgeklede meisjes aan palen stonden te dansen. (achteraf ben ik de trotter gaan doorspitten en dit was inderdaad de straat met de gogobars en de vele seksshows) Maar daar waren we gelukkig niet voor gekomen. We waren er voor de markt. Het enige nadeel aan deze markt was dat deze gigantisch hoog begon met zijn prijzen, hij zakte ook heel snel, maar het was niet altijd leuk. Soms had je dus geen zin om te pingelen.
Bijv. ik had in het MBK een leuke riem gezien, deze koste hier 199 bath teveel. Op de markt begon het bedrag van deze riem bij 1250 bath. Belachelijk dus. Hier ben ik dus niet op gaan handelen. Ik heb de riem dus ook niet gekocht (ben je nu trots op me mam?)
Ik heb alleen 1 sjaal gekocht deze was voor 100 baht (goedkoper krijg je ze niet echt)
Hierna terug naar het hotel en slapen!!

02-01-09
Vandaag een beetje uitgeslapen. Onze planning van vandaag is naar de Bayioke toren. Dit is de hoogste toren van Bangkok. Je kun hier toe het dak gaan en dan heb je een geweldig uitzicht over Bangkok.

Dus wij na het ontbijt een taxi geregeld en deze heeft ons afgezet bij de toren. Tja waar is de ingang. Na lang zoeken en een aantal lift uitproberen zaten we toch al op de 14 verdieping, ofwel nog 73 verdiepingen te gaan. Hier kwamen we een mevrouw tegen en die vroeg of wij naar het dak wilde. Ja tuurlijk. Dan moesten we de volgende lift pakken. Deze lift stopte bij de lobby van een hotel. Hier moesten we toegangkaartjes kopen en konden we verder naar boven. Uiteindelijk zijn we helemaal bovenaan gekomen en hebben we een geweldig uitzicht over Bangkok.

De eerste dagen viel Bangkok mij een beetje tegen qua gebouwen. In mijn beleving was Bangkok een stad met heel veel en vooral hele hoge wolkenkrabbers. Maar dat was het helemaal niet. Maar nu kan ik mijn beeld bijstellen. In een gedeelte van Bangkok zie je ontzettend veel wolkenkrabbers, de rest van Bangkok is vrij laag. Dit was heel duidelijk te zien met het uitzicht.

Hierna zijn we nog even gaan shoppen ( voor de afwisseling) Fiona was al naar het hotel gegaan met de taxi. Miranda en ik zijn nog wat shoppingscentra afgegaan. Hier zijn we er ook een aantal tegengekomen met de westerse winkels erin (zara, benneton, lacoste, crocs, nike enz) Het enige nadeel was dat dit ook westerse prijzen waren. Voor ons niet leuk.
Nog ff met mijn mama gebeld. Die vroeg hoeveel ik vandaag weer gekocht had. Heel simpel niks.. Maar mam als je in de avond me gebeld had, dan had je een heel ander antwoord gekregen)

Miranda en ik hebben nog geprobeerd een 7baansstraat over te steken. Na 20 minuten zijn we hier mee gestopt. Was helaas niet te doen. Als het 7baans naar 1 richting was geweest was het wel gelukt, maar het was helaas 5 en 2. Hierna weer terug naar onze hotel. Hier toch maar even geshopt. Tja en waar krijg je in Nederland nu 5 bikini’s voor 15 euro? Nergens toch. Dus ik heb niet slecht geshopt vind ik..En vooral niet vragen naar de sjaals….

03-01-09
Laatste dagje bangkok. Vandaag al vroeg opgestaan want we wilde naar de snakefarm. En op de snakefarm was om 11.00 een show.

De snakefarm is van het rode kruis. Deze doen hier de giftige slangen melken zodat de tegengiffen kunnen ontwikkelen voor giftige slangenbeten. Ze hebben hier dus alle tegengiffen ook opgeslagen. De giftige slangen waren hier ook allemaal te zien. Dit is namelijk het 2de instituut in de wereld die dit doet. Het andere ligt ergens in Brazilië.

Je kon hier dus de slangen bekijken en op de bovenverdieping was nog een soort expositie. Hier kon je ook zien, wat de uitwerking van een slangenbeet is, hoe dit eruit ziet. De meeste slangebeten waren uiteindelijk dodelijk. Als je geen tegengif zou krijgen dan zou je sterven aan de gevolgen hiervan. Afsterving van lichaamsdelen, groen uitslaan, verlammingsverschijnselen, vertraging hartslag enz. Niet goed dus.

Hierna was er een soort show. Er werden een aantal slangen uit hun kooi gehaald en er werd vanalles over ze verteld. Sommige slangen mocht je ook aanraken. Na de show mocht iedereen op de foto met een slang om zijn nek.
Nadat we dit alle drie hebben gedaan zijn we richting busstation gegaan. Langzaam weer terug naar cha-am.


fotos-> newyears partys
http://www.mijnalbum.nl/Album=TIHA6RPS
fotos bangkok ->
http://www.mijnalbum.nl/Album=8YGOVMSH

PS. heb in bangkok meer als 300 fotos gemaakt..dus ik heb er even een aantal uitgezocht.

  • 05 Januari 2009 - 10:12

    Divina:

    Hey meid wat heerlijk om te lezen!
    Ondanks geen vuurwerk was je wel met vriendinnen en met elkaar. Fijn gevoel denk ik toch!
    Enne kun je me vertellen welke dag je nou echt niet geshopt hebt ;-) haha!
    Nou ik ga bezig met een m'n rijbewijs en een auto :D dus wie weet kan ik rond de tijd dat je terug komt zelf naar je toekomen ;-)

    Hele dikke knuffel Divina

  • 05 Januari 2009 - 10:41

    Romy:

    hey sgatie zo te lezen heb je het heel erg na je zin in thailand nou en je hebt altijd zo een leuke foto's erop staan nou zit nu op school nou ik zie je over twee maanden weer
    mis je
    hou van je

    je kleine zusje

  • 05 Januari 2009 - 17:22

    Pap:

    Jij daar in de zon, wij baggeren in de sneeuw. Heb vanmorgen 2,5 uur nodig gehad om in Heeze te komen (ong. 80 km).
    Ik wil wel ruilen qua klimaat met jou (mam trouwens ook) !!!!
    Mam kreeg vanavond haar auto amper in de inrit.Ik heb eerst de sneeuw moeten opruimen daarna een blokje om en toen lukte het net. Maar ja ze heeft ook geen winterbanden. Ben benieuwd hoe dat morgenvroeg afloopt.

    Groeten,


  • 05 Januari 2009 - 18:32

    Romy:

    hey sgateboud
    ja de computer is kapot en de mailbox zit vol dus ik kom niet aan mijn mails dus is niet erg handig maar ik ben het over de truitje eens

    1x topje in het donkerblauw/grijs
    1xhet groene truitje
    1x lichtgrijs/wit truitje
    1x het truitje donkerblauw/grijs
    die vond ik het aller mooiste dus als het je teveel werd dan betaalde mama het je

    hou van je
    je kleine zusje
    PS.
    zou jij voor mij een leuke bikinie willen mee nemen die betaal ik je dan terug ik heb gezocht maar ik heb geen leuke gevonden een met allemaal kleurtjes ofzo of maakt niet uit wat voor een voor het zelfde geld als je niet kunt kiezen neem je er twee.
    je kunt bikinie's kopen voor twintig euro want dat wou ik uitgeven
    maakt niet uit met of zonder bandjes streples of een vast topje met die driehoeken
    dat zou ik leuk vinden maar vertel het maar aan je moeder of vader die zullen het mij wel zeggen

    hou van je
    mis je
    je kleine zusje

  • 05 Januari 2009 - 18:37

    Joyce:

    Hey muts,

    Nou vind het niet normaal dat je dat erin schrijft, dat jij zomaar naar Starbucks kan gaan, haha. Ja en over dat heineken, ik had toch wel wat meer verwacht van je hoor, je kunt best meer aan, of heb je nog andere zooi gedronken zeker.
    Vind je verhalen echt geweldig. En ja ik ken je moeder dus ja het shoppe zal haar minder bevallen, vraag me wel af als je zo door blijft gaan hoe je het mee naar huis gaat krijgen, wha. Zeker STAPPELEN
    Nou nog veel plezier daar he.
    En noch un zoalige neujaor.

    knuf
    Joyce

  • 06 Januari 2009 - 19:04

    Fabienne!:

    Hey Mupke,

    Alweer een heerlijk verhaal om te lezen. Gelukkig was ik over het een en ander al op de hoogte aangezien we weer aan de telefoon hebben gehangen. Pff ben benieuwd naar de telefoonkosten die er aan zullen komen..hihi! Naja mijn ouders moeten het er maar voor over hebben, ze bellen zelf ook naar jou. Dus over een uur bellen met jou kunnen ze geen probleem maken.hihi!

    Gelukkig hebben jullie genoten van jullie jaarwisseling. Wel op een andere manier, maar ook dat is apart... Wel super leuke foto's trouwens. Ik had al bij Miranda gespiekt dus al het een en ander gezien. En tjah de Heiniken en dan de Pruus. Kom je dit jaar thuis met de Pruus of is dat een reden om nog terug te gaan naar hem toe ;)!

    Voor de warmte zou ik graag even een weekje met je willen ruilen... Een WINTERJAS heb je nu echt wel nodig :)!

    Liefs en dikke knuffel

  • 09 Januari 2009 - 09:29

    Anke:

    YEAH! Jullie hebbne het walhalla van het shoppen ontdekt :D! Daar ben ik heel wat geld verloren haha!
    't Is wel een gekke gedachte dat toen jij nieuwjaar vierde... ik nog moest gaan douche om me klaar te maken om er nog aan te beginnen :D haha.
    Voor Patong wordt je trouwens ook gewaarschuwd! motorscooters/tuktuks vragen je of je naar patong wil (klinkt als pingpong) ;) vandaar die gogobars hahaha grapjas!
    Ik wil direct weer terug als ik zo je verhalen lees, alles is zo herkenbaar!
    En bikini's shoppen daar hebben we in Nederland helemaal geen zin in. Afgelopen weekend is een pak sneeuw van 10 cm gevallen waar je niet blij meer van wordt. 't Is mega kkkoud / glad / wit haha! Hebben we eindelijk eens sneeuw is het weer niet goed!!
    Hou je haaks meid! Ik ga gauw je volgende verhaal lezen... lig weer eens achter!
    Dikke kus van de sneeuwvrouw uit Nederland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Cha-am

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

het eindigt zoals het begint-> ellende!

22 Februari 2009

Cambodja

15 Februari 2009

chiang mai

15 Februari 2009

nieuwe poging phuket verhaal

05 Februari 2009

korte update en planning
katja

Actief sinds 20 Sept. 2008
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 49407

Voorgaande reizen:

01 Mei 2012 - 09 Augustus 2012

3,5 maand backpacken in Azie

12 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Vakantie Thailand, Maleisie, Singapore en Borneo

01 September 2009 - 16 December 2009

stage thailand 2de keer!

25 November 2008 - 28 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: