1ste dag stage - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van katja Curvers - WaarBenJij.nu 1ste dag stage - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van katja Curvers - WaarBenJij.nu

1ste dag stage

Door: katja

Blijf op de hoogte en volg katja

14 September 2009 | Thailand, Bangkok

Hallo Hallo

Even een kort verslagje over mijn eerste dag.

Vandaag heb ik lesgegeven op de middelbare school. Zoals jullie weten niet mijn doelgroep, maar hier wordt aan gewerkt.

Ben vandaag met goede moed gestart.
Als eerste groep had ik leerlingen in de leeftijdscategorie van 16 tot 18 jaar. Dat was wel even slikken, want ik ben amper 6 jaar ouder. Kort mezelf geintroduceerd: Hello My name is Katja. I come from holland and i'm 24 years old.. Helaas mijn intro was te lang, de leerlingen waren me al kwijt. Dus alles in korte stukjes gezegd. My name is katja en vervolgens andere leerlingen naar hun naam gevraagd, dat ook gedaan met leeftijd en waar je woont.
Hierna nog een aantal vragen besproken en laten opschrijven:
what is the colour of your eyes, what is the colour of your hair, where do you live, do you have brothers and sisters and what is youre favourite day of the week.
Deze vragen eerst zelf beantwoorden en dan een aantal keer de vraag stellen aan studenten in de klas. uiteindelijk hebben de leerlingen deze vragen opgeschreven. Toen ze klaar waren met het opschrijven moesten ze voor het bord komen en hun verhaalte opzeggen. dit koste soms veel moeite. Ik heb echt leerlingen bij de hand genomen om ze mee voor de klas te 'slepen'. Iedereen heeft voor het bord moeten spreken!

Het tweede uur had ik leerlingen in de leeftijd van 14 tot 16 jaar. Het kwam op hetzelfde bovenstaande verhaal neer, alleen probeerde de leerlingen soms zelf een vraag te formuleren.

Het derde uur had ik een andere klas leerlingen in de leeftijd van 15 tot 17 jaar. Deze klas durfde zelf vragen te stellen aan my, waren niet bang en probeerden gewoon. Met deze klas had ik ook best een leuke interactie. Vooral op de vraag: Do you have a boyfriend? No i dont have and you?? Toen lagen alle meiden in een deuk, en maar giechelen als ik hun de vraag stelde.. en toen naar de jongens..do you have a girlfriend.. Wat hadden de meiden lol en wat schaamden de jongens zich.

Het laatste uur, had ik om eerlijk te zijn niet veel zin meer, ik had al 3 keer dezelfde les gegeven, de leerlingen zeiden niks, en de leerkracht vertaalde alles naar het thais. toen vroeg ik me wel even af wat het doel was van engelse les. Maar ja, kan gebeuren.

Toen we terug waren van stage heb ik me in de hangmat gelegd met een boek, maar ik heb 2 uur geslapen. ik was helemaal uitgeteld!

Morgenvroeg nieuwe ronde nieuwe kansen, dus we gaan met volle moed er tegenaan! Alleen nog even een zinvolle lesinhoud bedenken!

Dit was een kort verslagje van de eerste dag

groetjes kus Katja

ga morgen eens kijken of ik fotos kan maken!

  • 14 September 2009 - 14:13

    Pap:

    Tja systeem stond aan. Dat is ff wennen maar denk maar zo: het wordt binnenkort beter en kom je weer bij je doelgroep. Dan kun je al dat thuis gemaakte lesmateriaal goed gebruiken. Sterkte in elk geval ermee.

  • 14 September 2009 - 14:17

    Pappa Van Fabienne:

    Per toeval op mail
    Leuk verslagje,hoop dat alles goed gaat.
    Groetjes van ons allen en een dikke kus.

  • 14 September 2009 - 14:57

    Miranda:

    Ook dit klinkt me bekend in de oren. Maar geloof me het wordt leuker! Als ze meer aan je gewend raken, worden ze opener en spontaner... Succes!!!

  • 14 September 2009 - 15:56

    Fab:

    Ha Mup,

    Jammer dat het op deze manier moet lopen! Ik hoop dat het snel zal veranderen zodat je het prima naar je zin zult hebben. In ieder geval heel veel sterkte ermee! Laat je vooral niet gek maken!

    Dikke kuzz

  • 14 September 2009 - 18:31

    Joyce:

    Hey muts,

    Jammer voor je, de leeftijdsgroep dan. Maar ik weet dat je het kan, en jij ook. Ik wens je nog veel sterkte, deze week en op naar de volgende dag

    xxx
    Joyce

  • 14 September 2009 - 19:03

    Sandra:

    Hey meis,
    Nou, jammer dat het niet helemaal ging zoals je wilde en je verwacht had. Hou de moed erin! Waarschijnlijk heeft het even tijd nodig.
    Succes en ik lees graag de vorderingen!

    Liefs sandra

  • 15 September 2009 - 07:26

    Christine:

    Laat je niet uit het veld slaan en vergeet niet dat het gewoon pubers zijn. Maar dan Thaise :) dus het is ook een questie van de juiste snaar raken. Groetjes van het Walramplein.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

katja

Actief sinds 20 Sept. 2008
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 49393

Voorgaande reizen:

01 Mei 2012 - 09 Augustus 2012

3,5 maand backpacken in Azie

12 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Vakantie Thailand, Maleisie, Singapore en Borneo

01 September 2009 - 16 December 2009

stage thailand 2de keer!

25 November 2008 - 28 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: