week 2 op de basisschool. - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van katja Curvers - WaarBenJij.nu week 2 op de basisschool. - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van katja Curvers - WaarBenJij.nu

week 2 op de basisschool.

Door: katja

Blijf op de hoogte en volg katja

16 November 2009 | Thailand, Cha-am


Hallo Lieve Mensen

Hier ben ik weer met een berichtje!
Het berichtje is een mengelmoes van vanalles, want hier zit ook nog kort t vertrek van mn ouders bij.

Vorige week ben ik samen met mn ouders en Marie-Louise naar bangkok gegaan. Aangezien pap en mam zaterdag naar huis vlogen. Marie-Louise en ik hadden besloten om tot zondag in bangkok te blijven. Dan konden we nog even shoppen.

Maandag was weer middelbare school dag. Er was de week van te voren afgesproken dat we alleen grade 7 en grade 8 ( brugklas en tweede klas) zouden lesgeven. Dit omdat deze qua niveau te vergelijken zijn met de basisschool. Maar dat ging natuurlijk helemaal fout. Ze wilde dat we toch aan de andere groepen lesgaven. Nou dat was tegen de afspraak in, en wij hadden daar geen zin in. Dus wij hebben geweigerd om aan de andere groepen les te geven. Als je niet weigerd wordt er niks verandert en we hadden het echt helemaal gehad, want voor de nieuwe mnensen was het natuurlijk wel goed geregeld. Per toeval hadden we de laptop meegenomen naar de middelbare school. DUs we hebben er een zelfstudie dag van gemaakt.

Dinsdag mochten we gelukkig weer naar de basisschool. Op de basisschool zijn we met het thema kleuren bezig. Super leuk natuurlijk. Wat ook helemaal geweldig is op de basisschool. Geef de leerlingen je fototoestel en je krijgt geweldige foto's. Bij kleuters is dit ook erg grappig.
Tja en aan kleuters lesgeven is z'n humor. Ze kennen nu een aantal; kleuren in het engels, ze kennen de woorden goodmorning, thank you en bye bye. Elke keer als we een kleuter zien is het: goodmorning met heel enthousiast gezwaai, ook al is t middig ze blijven goodmorning zeggen. Zo grappig. Tja en kleuters blijven kleuters dus ze komen naar je toe om hele verhalen te vertellen... in t thais.. en dan maar ervan uitgaan dat we t begrijpen :D

Ook de andere groepen komen steeds meer losser.ze pakken nu veel sneller hun thais engelse woordenboekje om je vragen te stellen, en iets te vertellen. ook hier zijn we met het thema kleuren bezig.

woensdag is hetzelfde verlopen.
Donderdag had ik helaas flinke last van migraine dus ik ben niet naar stage kunnen gaan.

Vrijdag hebben we weer een studiedag ingelast.

Toen was t weer weekend. We hebben wat op het strand gelegen, studie-uren ingelast (tja wil toch heel graag afstuderen zo snel mogelijk)
Zaterdagavond was er een of ander gratis toegankelijk concert op het strand. Dit had tevens te maken met de presentatie van scoopy( nieuwe scooter van het merk Honda) Tja iedereen rijdt hier bijna op een scooter, dus het was behoorlijk druk! We zijn helemaal uit ons dak gegaan maar ja de muziek konden we toch niet verstaan, ging om t idee.

Zondag zouden we even naar het internetcafe gaan om n uurtje nog iets voor school te doen. Rond 11.30 zaten we er. Om 17.15 kwamen we moe en hongerig eruit gerold.. waren de tijd een beetje vergeten.

Tja en nu zit ik weer op de middelbare school. we hebben het eerste en tweede uur vrij,dus ik dacht laat ff een berichtje achter.

Ik kreeg trouwens vanochtend te horen dat ik zaterdag op de nationale televisie ben geweest. Tja pap en mam jullie stonden er ook op. Nu zijn we een bekende familie in Thailand. om even uitleg te geven. Toen ik was gaan zwemmen met dolfijnen was daar een filmploeg aanwezig, met een of andere presentatrice, die hebben alles gefilmd. die presentatrice heeft ook even gezwommen met dolfijnen, dus daarom sta ik op beeld. Was een zeer bekende presentatrice..Ik vond haar behoorlijk verwaand en t hoog in de bol hebben..haha

Bekijk gewoon de foto's voor een sfeer impressie van de middelbare school, enz.
http://www.mijnalbum.nl/Album=TSB7QYYZ

kus liefs katja




  • 16 November 2009 - 07:31

    Mam:

    Ook eens de eerste. Het zijn echt superleuke fotos die door jou en de kinderen zijn gemaakt.Ik kan zien dat je geniet op de basisschool.
    Ga zo op stagebezoek.

    Kus,knuffel

  • 16 November 2009 - 10:02

    Divientje:

    Hey meid,

    Hier berichtje van mij!
    Heb super leuke kaart van je paps en mams gehad voor mijn nieuwe huisje!
    Met het huisje gaat het goed, met Divientje zelf iets minder, maar goed dat heeft rust en tijd nodige! En je kent me, dat gaat niet samen haha.
    Zie en merk dat je het nu goed naar je zin heb, of ik moet me vergissen!
    Enne dat vind ik echt super om te zien!

    Hele dikke knuffel en ik vind je een bikkeltje! Zet hem op, ga zo door!

    Liefs Divien

  • 16 November 2009 - 17:10

    Joyce:

    Hey Muts,

    Je klinkt al wat happier daar op de basisschool. Hoop ook dat de rest nog gaat lukken. Maar dat is nog maar even.
    Veel plezier nog.

    knuf xxx
    Joyce

  • 16 November 2009 - 19:34

    Servie:

    wat een hard leven
    maar gewoon doorgaan en
    altijd weer leuk zo'n bericht
    misschien moet je ze wel les geven over voetbal
    enfin keep on moving en groeten van tilly vladimir en servie

  • 17 November 2009 - 18:13

    Susan:

    Katja, wat leuk om al je Thailand verhalen te lezen :)! Sta je op onze school, Yangchum? Nee he, tenminste ik herken het niet op de foto...?! Have fun...xxx Susan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

katja

Actief sinds 20 Sept. 2008
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 49388

Voorgaande reizen:

01 Mei 2012 - 09 Augustus 2012

3,5 maand backpacken in Azie

12 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Vakantie Thailand, Maleisie, Singapore en Borneo

01 September 2009 - 16 December 2009

stage thailand 2de keer!

25 November 2008 - 28 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: