De tijd vliegt!! - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van katja Curvers - WaarBenJij.nu De tijd vliegt!! - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van katja Curvers - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!!

Door: katja

Blijf op de hoogte en volg katja

27 November 2009 | Thailand, Cha-am

Hallo Lieve mensen,

Hier ben ik weer met een berichtje. we zijn alweer 2 weken verder. Nu gaat het echt heel hard. Nog maar 1 week stage te gaan..

Ff kort de afgelopen 2 weken vertellen.

Vorig weekend zijn we met de hele groep (11 mensen, marie-louise, ik en de groep van venlo) een uitstapje gaan doen. Dit uitstapje was geregeld door suthipong en sayan.
We werden al om 6.00 uur in de ochtend opgehaald op zondag! Beter als heel vroeg, maar ja.
Dus wij ons verdeeld over de 2 busje die geregeld waren.
Als eerste zijn we naar de floating market geweest (dezs in de buurt van bangkok). Voor mij was dit wat minder..ik vind t echt iets heel toeristisch en niet authentiek meer. en had deze al 2 keer gezien. 3 keer is scheepsrecht zeggen ze..

Hierna na een herdenkingspark geweest van een een koning..Weet niet meer welke, maar was ook herhaling. Hier hebben we geluncht. Een vrij hollandse lunch brood met kaas, ham, worstjes, pindakaas en jam.(een vrij groot gedeelte is niet fan van de thaise keuken)
In het herdenkingspark zijn we maar even een toep competitie gestart. We moesten de tijd toch op een of andere manier omkrijgen.

rond 2 uur daar vertrokken richting een andere plaats. Hier hebben we een rondvaart op een boot gehad. dit had ik nog niet gehad. Hier ook even over de markt gebanjerd. Hierna weer terug richting Cha-am.

De groep van Venlo heeft ook 2 jongens erin zitten. Tja en zondag avond is voetbalavond. In cha-am zit een hollander die op zondagavond de nederlandse competitie wedstrijden uitzendt. Dus we zijn massaal in het geel/zwart (vvv) gekleed naar de hollander gefietst. Hier aangekomen stond natuurlijk op t bord dat de wedstrijden van Ajax, feyenoord enz. uitgezonden zouden worden. Dus wij maar met zn alle geregeld dat we vvv wilde zien. Uiteindelijk is dit gelukt. Natuurlijk onder het genot van frikandellen en kroketten.

Tja en toen was t maandag ochtend. beetje gaar naar de middelbare. Dit was ons laatste dagje op de middelbare school. Gelukkig maar, want ik had het er helemaal gehad, mijn motivatie was hiervoor ver te zoeken. Dit afscheid was niet aangekonding. was allemaal een beetje last-minute omdat we wat dingen in de planning hebben verandert met ons visum.

Wel de rest van de week weer een super week op de basisschool gehad.tja en t blijft humor de kinderen je foto toestel geven..

Okey en dan nu de planning van de komende weken...

Maandag moet ik naar hua-hin om een 7daags visum te regelen. Mijn 90 dagen zitten er dus weer op, ofwel de tijd vliegt!
Dus ik gamn 7 daags visum halen zodat ik mijn laatste tage week kan afmaken. (officieel zouden wij maar tot 1 december stagelopen)

Op de vrijdag hebben we dan een kleine fare-well party.

Marie-louise heeft de keus gemaakt om haar terug ticket te vervroegen en vliegt dus 6 december naar huis.

Ikzelf als vakantiefreak, kreeg t niet over mn hart om mn ticket te vervroegen. maar ik moest toch voor 7 december t land uit. Dus ik vlieg 5 december naar Maleisie. Ik ga eerst een aantal dagen Kuala Lumpur onveilig maken. Hierna vlieg ik door naar Penang, dit is een van de mooiste eilanden van Maleisie. Beetje zon, zee en strand, beetje uitrusten voor mn terugvlucht naar t koude nederland.
14 december vlieg ik van Penang terug naar Bangkok. Hier heb ik dan nog tot 16 december.Dan kom ik weer naar huis.. Dan zit helaas mn 2de stageperiode thailand erop!

dus dit was even de planning van de komende weken.

foto's
http://www.mijnalbum.nl/Album=VWWS8MB6

p.s.
Mam thuis is t altijd een puinhoop. Ik heb van de week maar even een foto gemaakt van mijn bedje in cha-am..Kun je zie hoe opgeruimd ik hier ben:p

p.s.2
Aanpssen aan de cultuur en manier van lesgeven is heel belangrijk. Ik heb me bij de kleuters ook aangepast.. de kleuters gaan altijd liggen op de grond als ze moeten schrijven of liggen..dit komt omdat er geen tafels of stoeltjes bij de kleuters zijn. Dus van de week waren de kleuters aant kleuren op de grond..En ik was individueel de kleurtjes met ze aant herhalen...ja ja..ook liggend op de grond! Heel verantwoord lesgeven heet dit..

liefs kus katja

  • 27 November 2009 - 06:39

    Joyce:

    Hey Muts,

    Nou dan nog effe stage en dan kun je nog effe vakantie gaan vieren. Das echt iets voor jou ja. Dat laat jij niet aan je neus voorbij gaan, haha.
    Veel plezier en wees voorzichtig.

    kus
    knuffel

  • 27 November 2009 - 07:00

    Fabske!:

    Ha mup,

    De tijd vliegt wel heel erg snel! Nog ff en dan ben je alweer terug! Geniet van je laatste week stage en daarna van je vakantie! Ik ben benieuwd naar je vakantiereisje.. :)! Heel veel plezier, doe voorzichtig en wij houden contact!

    Dikke knuff en veel liefs

  • 27 November 2009 - 07:06

    Miran:

    Veel plezier en succes nog met de laatste loodjes!! En natuurlijk veel plezier met vakantie vieren...
    Tot over een aantal weekjes, dan kunnen we valkenburg weer eens samen onveilig gaan maken!!

    Xx Miran

  • 27 November 2009 - 07:14

    Pap:

    En wij maar zwoegen en zweten. Vroeg donker hier, mist, regen, wind, soms storm en maar een graad of 8.
    Maar je weet het: geniet ervan want na dit avontuur zal wel het serieuze leven ooit een aanvang nemen en kom je ook in het keurslijf van "slechts" 4 tot 6 weken vakantie maximaal ergens in een tentje in Europa. (Er is nog wel tijdelijk (enkele jaren) een plaatsje vrij voor je in de caravan !!!!


  • 27 November 2009 - 09:27

    Fabienne!:

    Vakantie in een tentje zal voor Katja vast en zeker geen probleem zijn! Een echte vakantieganger heeft geen problemen met een slaapplek (als ze maar kunnen slapen). Wat een geluk dat je ook nog in de caravan terecht kunt, dit is voor het geval dat er zware regenbuien vallen :P!..hihi

  • 27 November 2009 - 11:43

    Esther:

    Hey Katja,

    zeg dat! de tijd vliegt! Ik wens je een heel leuk laatste weekje stage en dan nog een hele mooie reis erachteraan! Geniet ervan! ik vind het echt sjiek wat jij allemaal afreist! Wat een ervaringen!

    groetjes, Esther

  • 27 November 2009 - 11:56

    :

    Hey Katja,

    Je hebt weer een mooi verhaaltje gemaakt... Lekker dat je na je stage nog even tijd hebt om rond te reizen... Geniet er maar lekker van!!! Dat zou ik ook doen als ik jou was... Nog heel veel plezier de laatste weekjes...

    xx Krista

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

katja

Actief sinds 20 Sept. 2008
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 49292

Voorgaande reizen:

01 Mei 2012 - 09 Augustus 2012

3,5 maand backpacken in Azie

12 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Vakantie Thailand, Maleisie, Singapore en Borneo

01 September 2009 - 16 December 2009

stage thailand 2de keer!

25 November 2008 - 28 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: