Melakka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van katja Curvers - WaarBenJij.nu Melakka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van katja Curvers - WaarBenJij.nu

Melakka

Door: katja

Blijf op de hoogte en volg katja

22 Juli 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo Lieve Mensen,

Nu een berichtje uit Melakka in Maleisie. Woensdagochtend heb ik Kuala lumpur verlatem. Na een stukje monorail, trein, en een 2,5 uur durende busreis ben ik veilig aangekomen in Melakka.

Ik heb hier een super leuk en gezellig guesthouse.In dit guesthouse slaap ik met 16 mensen samen op een kamer (bovenverdieping). We hebben ieder losse bedden met een klamboe eromheen. Ik slaap in bed f6. Haha

Beneden zijn de wc's en douches. En verder een woonkamer met banken, televisie, pooltafel en zitjes. Heerlijk relaxed dus.
Wij mogen ook gebruik maken van de fietsen die er aanwezig zijn in het guesthouse. Maar de eigenaar zei al meteen, dat zijn maar weinig mensen die dit doen, alleen nederlanders. Whahaha.. Tja he verkeer is hier chaotisch en linksrijdend, ofwel gewoon meerijden met de rest.

De eerste avond was er voor de nieuwkomers in het guesthouse meteen een sightseeingtour in de avond. hier kon je vrijwillig aan deelnemen. Samen met een Nieuw zeelands meisje en jongen en een hongaarse man zijn we ergens gaan eten, markt gaan bezoeken, stranttent enz. Super gezellig en je leert meteen mensen kennen. Wel grappig die hongaarse man slaap al 1,5 jaar in het guesthouse. Het bevalt het hier zo goed.. (tja je hebt mensen en mensen)

Gisteren heb ik niet zoveel gedaan. Ik zie er namelijk uit als iemand die de mazelen heeft. Overal uitslag en rode vlekken. Ik ben relaxed naar een winkelcentrum gelopen en ben daar winkels gaan kijken. 's avonds zijn we met 20 man gaan eten bij een indiaas restaurantje (ook georganiseerd door het guesthouse). Hieronder bevonden zich nog 2 nederlandse meiden, 3 limburgse jongens, 2 fransen meiden, 1 canadees meisje, 1 amerikaan, 1 duitser en de rest weet ik niet meer.
Na het eten zijn we met nog een groep (limburgers en nederlandse meiden, amerikaan, duitster en canadees meisje) naar een terras gegaan. Rond half 2 lag ik in mn bed.

Vandaag heb ik de eer van de nederlanders hoog gehouden. Ik ben op de fiets door de stad gereden. Ik had natuurlijk geen plattegrond of lonelyplanet meegenomen, maar na 3 uur fietsen herkende ik de weg weer. Dus maar terug naar het guesthouse.
Aangezien de jeuk en de uitslag alleen maar erger en erger werden toch maar een dokter gezocht. Dus op mn fiets naar de dokter. Werd daar wel een beetje vreemd aangekeken toen ik mn fiets parkeerde.
Het eerste wat me binnen werd gevraagd is: are you dutch. ik antwoord natuurlijk met ja. Zegt die assistente alleen maar nederlandse mensen rijden hier op een fiets.
dus dokter bezocht. Heb een allergische reactie op mijn medicijnen (malariatabletten en ontstekingsremmers). Moet met de ontstekingsremmers stoppen. Heb van de dokter een hele verzameling pillen en zalf meegekregen voor de jeuk. Binnen 24 uur moet het een stuk beter zijn. Ben eens heel benieuwd! Ik houd jullie op de hoogte!

Ik ga rond 5 uur met een groep mensen van het guesthouse vliegeren met van die grote vliegers.En daarna eten en de avondmarkt. Dus ik ben eens heel benieuwd.

dit waren mijn belevenissen tot nu toe. Foto's moeten nog komen.

liefs Katja

  • 22 Juli 2011 - 08:43

    Anita:

    ben ik eens de eerste
    leuk dat je het zo naar je zin hebt
    ik kom trouwens niet op je verjaardag want dan ga ik op vakantie
    gr xxx

  • 23 Juli 2011 - 08:51

    Suzanne:

    Hoi Katja,

    Kunnen natuurlijk ook alleen Nederlanders zijn die zo gek zijn om in dat drukke verkeer te gaan fietsen ;). Vervelend dat je zo'n reactie op je medicijnen hebt. Hopelijk gaat het snel over.

    Veel plezier nog verder.

    Suzanne

  • 23 Juli 2011 - 17:17

    Oompje:

    Vandaag ben ik weer veilig thuis gekomen uit Sri Lanka. Het weer zal hier dus wel weer goed worden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Vakantie Thailand, Maleisie, Singapore en Borneo

Vakantie 2011

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2011

relaxen

09 Augustus 2011

kk en jungle

02 Augustus 2011

Singapore en kota kinabalu

27 Juli 2011

foto's!

25 Juli 2011

melakka en singapore
katja

Actief sinds 20 Sept. 2008
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 49290

Voorgaande reizen:

01 Mei 2012 - 09 Augustus 2012

3,5 maand backpacken in Azie

12 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Vakantie Thailand, Maleisie, Singapore en Borneo

01 September 2009 - 16 December 2009

stage thailand 2de keer!

25 November 2008 - 28 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: