Kuala lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van katja Curvers - WaarBenJij.nu Kuala lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van katja Curvers - WaarBenJij.nu

Kuala lumpur

Door: katja

Blijf op de hoogte en volg katja

19 Juli 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo Mensen,
Hier weer een berichtje, nu vanuit de metropool Kuala Lumpur.
Na een vlucht van Bangkok ( 2 uur en 5 min)aangekomen in Kuala Lumpur. Na de shuttelbus naar kl centrum en de monorail ben ik aangekomen bij de greenhut. Deze had ik gereserveerd, maar dit was blijkbaar niet doorgekomen.Gelukkig was er nog een plekje vrij voor mij op de gemende kamer -> een kamer met 5 stapelbedden. Gelukkig was er nog een onderste bed vrij. Van de ene kant gezellig met veel mensen op een kamer slapen, er is altijd wel iemand die met je praat, maar van de andere kant er is ook altijd wel iemand die de kamer in of uit gaat. Dus er is altijd beweging.
De dag erna een beetje optijd opgestaan en beneden gaan ontbijten. Ja ik had gratis ontbijt (koffie/thee en toast met jam). Tijdens het ontbijt gekletst met 2 kamergenoten raquel (brazilaanse meid) en Ted (chineese jongen). Die vroegen wat mijn plannen voor de dag waren.Ik had geen concrete plannen en ben met hun meegegaan naar de BatuCaves.Na een stuk monorail en trein aangekomen (totale kosten pp enkele reis 75 cent voor 16 km). Beetje hypocriet misschien maar de trein heeft hier speciale vrouwencoupe's, hier mogen alleen maar vrouwen zitten. Dit heeft te maken met de verschillende culturen wat hier naast elkaar leven. Je ziet hier mensen lopen met korte broekjes en topjes maar ook vrouwen met burka's en indiaase kleding. Heel divers dus. Uiteindelijk aangekomen bij de batu caves: Een grot met een 40 m hoogstandbeeld, 272 trappen en brutale apen. Je moest goed op je spullen leteen anders gingen de apen er meevandoor.
Hierna nog naar een islamtisch kunst museum geweest.Was wel interessant.
Uiteindelijke terug naar het Hostel voor een koude douche (35 graden)
In het hostel nog rustig gezeten in de 'huiskamer'. Hier aan de praat gekomen met 2 nederlandse jongens die achter de pc zaten. Maarten en Rick. Uiteindelijk hebben we besloten om met z'n 5en te gaan eten. Op weg naar buiten komen we een nederlands koppel tegen Lindsay en Charles, deze ook meteen meegevraagd. Dus met 7 man gaan uiteten. Vlakbij het hostel zit een straat met alleen maar chinees, maleische tentjes (plastic stoelen, tafels en veel neonlicht). Ted sprak chinees dus die heeft verschillende gerechten besteld zodat we vanalles konden proeven en eten.
Uiteindelijk stond er op tafel: rog (erg lekker),noodles met inktvis (ging wel), noodles met vlees en schelpdieren (ging ook wel), soort van kipvleugels (lekker), Noodles met een sausje (erg lekker) en iets uitziend als kroepoek/chips maar gemaakt van ei en bonen (ging wel)
Daarna nog terug naar het hostel om te relaxen. Ted, raqel en lindsay en charles zijn de avond nog vertrokken naar diverse richtingen. Maarten en Rick vertrekken de dag ernaa.
Ik heb met de jongens nog redelijk de nacht doorgehaald (3 uur ging ik naar de kamer) en 's ochtends beetje uitgeslapen maar toch best brak opgestaan. Samen met de jongens ontbeten en vervolgens ben ik richting petronas towers gelopen en de jongens gingen richting vliegveld.. Hier op mn gemak door het winkelcentrum gelopen ( 6 verdiepingen) om vervolgens te besluiten om naar de bioscoop te gaan -> Harry Potter. Hierna een rondje park en terug richting hostel. Ik kom rond 16.00 uur in het hostel aan en wie zie ik daar nog zitten Rick en Maarten. Hadden die zich vergist in de dag, stonden al op het vliegveld n kwamen erachter dat ze een dag te vroeg waren.Slim. Dus met hun zitten relaxen, rondje wandelen en gezellig gaan eten. De rest van de avond rustig aangedaan (kletsen, drinken en kaarten) Optijds naar bed (23.00) want ik wil een kaartje hebben voor de petronastower voor morgen. Je moet hier optijd zijn want er zijn maar een beperkt aantal kaarten.
6.00 uur wekker, snel douchen en ontbijten. De jongens hadden besloten om toch nog mee te gaan. Dus wij stonden netjes om 7.00 uur in de rij. (half 9 gaat de balie open). Om 9 uur zijn de jongens uit de rij gestapt want er waren alleen nog maar kaartjes voor de middag te koop, en die vlogen om 14.00 uur naar bangkok. Ik ben blijven staan. Uiteindelijk was ik om 10.25 (!) aan de beurt. En ik had geluk, omdat ik alleen was kon ik nog mee met de groep 0m 10.30 uur. Daarna nog eens wat op mijn gemakt gaan eten en terug richting hostel waar ik nu dit verhaal aan het typen ben.
Straks nog even richting chinatown in KL maar nu ff rusten.

Ik heb een poging gedaan voor en paar foto's erop te zetten, maar weet niet of dit gelukt is. De pc is erg oud en internet heel langzaam. Op facebook staan ook nog een paar foto's gemaakt met mijn mobiel.

groetjes Katja

  • 19 Juli 2011 - 06:35

    Pap:

    Blijkbaar ben ik weer de eerste en om 08:30 uur !!! Slapen blijkbaar al je vrienden nog !!!
    Nog enkele dagen en dan kunnen mam en ik ook die richting uit komen. Naar die tempel - met al die trappen - hebben mam en ik ook op ons programma staan.
    Tevens heb ik gereserveerd voor zaterdag a.s. om te gaan fietsen in Bangkok (zelfde tocht die jij gedaan hebt). Wel aardig dat je alles even "voorproeft" voor ons. Groeten, ik ga nu iets doen voor de baas.

  • 19 Juli 2011 - 09:10

    Suzanne:

    Hoi Katja,

    Klinkt als een hele belevenis. Leuke foto's ook! Veel plezier nog op je reis en ik blijf je volgen.

    Groetjes, Suzanne

  • 20 Juli 2011 - 09:48

    Oompje:

    Hoi Katja,

    Nu vanuit Hikaduwa een berichtje van mij. Zelf ben ik met de laatste dagen in Sri Lanka bezig waar ik weer veel gezien heb. Ben nu in het Tsunami gebied waar nog steeds veel hersteld moet worden.

    Nog veel plezier in Azie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Vakantie Thailand, Maleisie, Singapore en Borneo

Vakantie 2011

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2011

relaxen

09 Augustus 2011

kk en jungle

02 Augustus 2011

Singapore en kota kinabalu

27 Juli 2011

foto's!

25 Juli 2011

melakka en singapore
katja

Actief sinds 20 Sept. 2008
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 49398

Voorgaande reizen:

01 Mei 2012 - 09 Augustus 2012

3,5 maand backpacken in Azie

12 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Vakantie Thailand, Maleisie, Singapore en Borneo

01 September 2009 - 16 December 2009

stage thailand 2de keer!

25 November 2008 - 28 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: