australie en indonesie - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van katja Curvers - WaarBenJij.nu australie en indonesie - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van katja Curvers - WaarBenJij.nu

australie en indonesie

Blijf op de hoogte en volg katja

27 Juli 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo Lieve mensen,

Hier ben ik weer om jullie lastig te vallen met mijn verhalen en foto's ;)

Mijn vorige blog (zonder foto's) was vanuit Sydney, Australie gestuurd.

Vanuit bangkok ben ik naar Kuala lumpur in maleisie gevolgen, om vervolgens een paar uur later door te vliegen naar sydney. Dit was een vlucht van 8 uur maar gelukkig een nachtvlucht. Aangezien je behoorlijk gaar wordt van hangen op een vliegveld en n vlucht om 23.30 uur, kun je raden wat ik in het vliegtuig heb gedaan. Inderdaad de hele vlucht geslapen. Aangekomen op sydney vond ik het toch wel erg koud 12 graden. Tja mensen het is hier winter, maar toevallig deze periode een stuk kouder als normaal ( 20 graden).. Je snapt natuurlijk dat t even kou lijden was, want de kleding in mn backpack was hier niet op ingesteld.( 2 lange broeken, 1 truitje met lange mouw, 1 vestje en 4 t-shirts en wat topjes en korte broeken).

Rond 11 uur kwam ik aan op het vliegveld van sydney. Hier met een shuttlebusje richting hostel gegaan. Mijn hostel lag in het midden van sydney op loopafstand van alle bekende, leuke en belangrijke attracties. Om de hoek was ook een bushalte en groot metrostation. Veel centrale kon echt niet. Na een korte douche ben ik meteen op zoek gegaan naar de bouwwerken van Sydney : Het operahouse en de harbour bridge. Geweldig om ze in het echt te zien:D
Verder rustig aan gedaan en rondgelopen in circular quay gebied.

's avonds naar een grote supermarkt gegaan om mijn avondeten bij elkaar te zoeken.. (ja zuinige hollander -> lunch: simpel broodje ham en kaas 7,50 euro) Dus mijn avondeten genuttigd in de keuken van het hostel. Iedereen kookt hier dus een gezellige en bedrijvige boel.

Dag 2 Sydney:
Darling Harbour en chinatown.
darling harbour lag eigenlijk niet ver van mijn hostel af, maar ik vond het erg leuk om met de boot ernaar toe te gaan, dus dit ook gedaan. Hier ook weer rondgelopen en vanalles bekeken, maritiem museum, gigantisch winkelcentrum, lekker geslenterd en rondgekeken in chinatown en op zoek gegaan naar koala's en kangaroe's... deze ook gevonden -> check de foto's

Dag 3 Bondi beach
Voor de mensen die toevallig naar Bondi rescue kijken op een commerciele zender (weet niet meer welke). De strandwachten vielen tegen!! ;) Ondanks dat het miezerde en koud was, was het erg druk met surfers op het strand. Maar het toppunt was toch wel de schaatsbaan op het strand. zoals maastricht met winterwonderland een schaatsbaan heeft, heeft bondi beach dat in de winter. Ofwel je bent aan het schaatsen op echt ijs met als achtergrond zee en strand.. Heel onsurrealistisch..haha echt heel vreemd om te zien. Verder nog het gebied van bondi verkent en gedurende de avond terug gegaan naar het opera hous en brug om dit verlicht te zien.

Voor de mensen die het nog niet weten. in eerste instantie zou ik alleen maar naar Sydney gaan, maar aangezien ik mijn duikbrevet had gehaald in vietnam, had ik het idee opgevat om te gaan duiken in het Great Barrier reef in Australie. Natuurlijk een unieke kans. Dus een beetje lastminute nog tickets gekocht naar cairns in het noorden en een duiktrip gereserveerd.
De meeste mensen gaan 1 dag duiken ( 2 duiken) in de GBR. Ik vond dit niet genoeg ;) dus had besloten om 3 dagen te gaan duiken en met de bedoeling 11 duiken te maken.

Dus 's avonds aangekomen in cairns, hostel gezocht en een hapje gaan eten en vroeg naar bed want ik moest me op 6.00 uur melden op de duikschool voor het inchecken. ( weinig geslapen want mijn onderbuurvrouw vond het nodig om met haar dronken kop een jongen mee te nemen naar de dorm waar we sliepen. Ik heb even gevraagd of ik moest helpen, hierna was die jongen zo verdwenen...)

Maar 's ochtends dus naar de duikschool en kennis gemaakt met de mede duikers die ook 3 dagen gaan duiken en op de boot blijven slapen.
We waren met 20 mensen in totaal. Van deze 20 mensen, waren 15 mensen wetenschapper gespecialiseerd op het gebied van reef, koralen en vissen. ( 2 dagen van te voren was er een coral reef conferentie geweest in cairns). Die wetenschappers maken gemiddeld 150 tot 200 duiken per jaar voor hun werk... Kom ik aanzetten met mijn 4 duiken.. whahaha. Maar dat maakte niet uit en was meteen erg gezellig.
Heb alleen 10x moeten zeggen dat ik niet bij de conferentie was.
Wij zijn hierna met busjes naar de transferboot gebracht die ons naar de 'slaapboot' brengt. Na een tocht van ruim 2 uur, waar we onderweg nog dolfijnen en walvissen hebben gezien, aangekomen op de slaapboot.
Na de veiligheidsbriefing, kamerindeling en lunch kon het duiken beginnen.

Ik ga niet alle duiken en discussies over vissen/koralen van de wetenschappers beschrijven want dat wordt veel te langdradig.
Maar het was fantastisch.!!! Ik heb het volgende gezien : heel veel gekleurde vissen in diverse soorten en maten (nee geen namen, buiten nemo), haaien, barracuda's, schildpadden, octopussen,manta roggen, pijlstaartroggen, koralen enz. enz.

Het komt er op neer dat ik uiteindelijk 10 duiken, waarvan 2 nachtduiken heb gedaan in het GBR. 1 duik mocht ik niet doen vanwege de hele sterke stroming, buiten dat ik half verzoop (test met zwemvest) kon ik niet tegen de stroming inzwemmen. Maar het was super, geweldig, fantastisch en ga zo maar door..
Voor de nieuwsgierige: ik ben niet zeeziek geworden ;)
Na 3 dagen duiken, en 24 uur na de laatste duik stapte ik weer in het vliegveld naar Sydney voor de laatste 1,5 dag australie.
Deze bestond uit sight seeing, en souvenirs shoppen..

Daarna weer op t vliegtuig en vanaf sydney via kuala lumpur naar Jakarta op indonesie.

Aangekomen in jakarta was het onderhand 1 uur 's nachts. In een taxi gesprongen die me bracht naar mijn hostel! Hier mijn stapelbed ingedoken en uitgeslapen.
De volgende dag jakarta in voor de sightseeing: moskee, kerk, monument, oude shoppingstraat en nog vanalles bezocht wat op mijn weg was. Maar 1 ding is zeker, jakarta is niet echt mijn stad. Beetje onpersoonlijk, weinig te doen en onvriendelijk. Ofwel niet te lang blijven. Dag ernaa naar tamah mini indonesie gegaan een soort madurodam maar dan op echte grote, maar vooral de diverse type woningen van de diverse eilanden. Beetje jammer dat een deel in de renovatie was zodat ik niet alles kon bekijken.
Je kon op verschillende manieren door het park (erg groot), kabelbaan, monorail, treintje, taxi ofja gewoon een fiets. Dus een Fiets gehuurd werd meteen gevraagd of ik nederlander was.. Blijkbaar huren alleen de nederlanders een fiets..;)
's middags naar kota geweest stadswijk van jakarta) ook wel bekend onder de naam batavia. Hier een rondleiding gehad van een oudere man die ook nederlands sprak. Een rondleiding door de haven, een boottochtje, museUM, wachttoren, oud stadhuis, oude burg enz. Je kwam hier behoorlijk nog wat nederlandse invloeden tegen. 's avonds met wat nederlanders in het hostel film marathon gehouden.;)

De dag erna met de bus naar bogor gegaan. Bogor is bekend om zijn botanische tuin en zomerpaleis. Dit was echt iets voor 1 middag. ( gezellig gekletst met wat nederlanders in de tuin) Dus hier een overnachting geboekt en de dag erna weer door naar bandung met de bus.

Bandung was ook niet zo spectaculair maar de vulkaan en de hotsprings waren wel super.

Maar nu zit ik lekker in yokjakarta en deze stad is geweldig :D.

Maar volgende keer meer hierover!

nu heb ik 2 uur foto's zitten uploaden en helaas is mijn opslag vol.
Ik moet op zoek gaan naar nieuwe opslag op internet, dus maar een deel van de foto's

ankor wat:

koh chang:

Sydney:

GBR (helaas maar 7 fotos want de opslag is vol)

Bogor:

Ik zal snel zorgen voor andere opslag voor meer foto's!

Veel liefs en tot snel

xxx katja

p.s Ik kom alweer bijna naar huis :S

• 27 Juli 2012 - 11:59

Gerdien Dohmen:

Hallo Katja,

Nu ben ik waarschijnlijk de eerste die reageert. Toevallig net achter de computer en je verslag komt binnen. Je ouders zitten in het buitenland en zullen nu niet zo snel zijn. Wat een belevenissen weer allemaal, maar de tijd vliegt en je komt al bijna naar huis. Wij hebben in Frankrijk niet zo'n goed weer gehad. Bedankt voor de kaart. Nog veel plezier de laatste weken en na de vakantie maken we wel een afspraak.

Groetjes,

Gerdien

• 27 Juli 2012 - 12:07

Fabiënne :

He Kata,

Wauw, alweer een hele belevenis die je hebt meegemaakt de afgelopen tijd. Een belevenis en zeker een ervaring die je niet snel zult vergeten! Nu heb je al deze mogelijkheden en kansen gekregen en die heb je met beide handen aangenomen. En gelijk heb je! Net zoals bij ons, zal ook bij jou bijna een einde komen aan de vakantie. Maar na 3,5 maand mag er ook langzaam een einde aan komen (al kan voor jou een vakantie niet lang genoeg duren..hihi). Geniet van deze laatste weekjes en kom weer heelhuids thuis. Zodra je thuis bent, plannen we een afspraakje (samen met je ouders)...

Liefs Fabienne

• 27 Juli 2012 - 14:33

Joyce:

Hey Muts,

Echt fantastische verhalen. Als ik alleenstaand was en geen kind had, zou ik heel misschien toch eens met je mee zijn gegaan. Vind het echt geweldig om te lezen al.
    Geniet er nog van.

XXX Kunffel
    Joyce, Pascal & Kyara

Ps extra knuffeltje van het monstertje

• 27 Juli 2012 - 21:30

José:

Hoi Katja,

Wat een geweldige avonturen allemaal en wat zie je veel en maak je veel mee.Geweldig!
    Wij zijn nu inmiddels ook weer terug van vakantie.We zijn in n paar dagen via Midden Frankrijk naar Spanje gereden. Ook lekker weer gehad en was grotendeels n luier vakantie.ook heerlijk en nu al weer volop aan t werk ( ik, José ).
    Geniet nog met volle teugen van je laatste reis weken!

Groetjes Guus en José

• 02 Augustus 2012 - 00:25

Hallo Katja:

hoi katja. SUPER wat je allemaal gedaan hebt. ongelooflijk wat een durf. Vooral dat duiken lijkt mij helemaal geweldig!!! En wat heb je alles goed beschreven. Ben reuze beniieuwd naar naar de foto`s.Bel je gauw zodra je thuis bent xxx groetjes van ons, ceciel

• 06 Augustus 2012 - 22:29

Pa:

Kattebel, en nu ben ik eens de laatste die reageert !!!!. Komt doordat we op vakantie waren echter (voor de andere lezers) we hebben veelvuldig "geskyped". Alleen op de laatste camping in Frankrijk was het niet mogelijk (althans Eur 8 p/u voor internet vonden wij voor een zwakke internetverbinding toch wel erg duur. Zuinige "hollanders" zijn en blijven we nu eenmaal). Maar ja het avontuur is bijna ten einde. Je sms'je met het voorstel voor ons 30 jarig huwelijksfeest volgend jaar zal ik eens in beraad nemen. Ja de andere lezers hoeven natuurlijk niet alle geheimen te kennen van vader en dochter !!!!!!! Tot donderdag a.s. in Dusseldorf.