t is niet alleen shoppen.. - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van katja Curvers - WaarBenJij.nu t is niet alleen shoppen.. - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van katja Curvers - WaarBenJij.nu

t is niet alleen shoppen..

Door: katja

Blijf op de hoogte en volg katja

06 Januari 2009 | Thailand, Cha-am

Tja lieve mensen even een berichtje tussendoor.
Misschien hebben mensen nu het idee gekregen dat het hier allemaal lang leve de lol is en wij hier amper iets doen op schoolgebied....Maar dat is dus niet waar!

Stage is hartstikke leuk, en we geven inderdaad iets minder lessen als in nederland per dag (ik 4 ) Maar het is wel heel zwaar. Je zit altijd met een communicatieprobleem. Hoe leg jij iets uit aan iemand die jouw toch niet begrijpt. Nu moeten wij onze taal al doorschakelen naar het engels (dit is niet mijn sterkste kant zoals bepaalde mensen weten) maar ook nog begrijpelijk houden voor kinderen. En ondertussen willen de leerkrachten met ons praten terwijl zij amper engels spreken. Probeer dan maar eens een conversatie op gang te houden.
Ook moet je heel veel variatie inbrengen in je lessen om de aandacht van de kinderen erbij te houden. In nederland doe je er snel een grapje tussen of doe je een kort spelletje. Maar nu pas realiseer ik me hoe belangrijk taal is. IN nederland spreek je ontzettend veel tegen de leerlingen. Hier zou je het ook kunnen doen, maar daar heeft niemand wat aan. De creativiteit van lesontwerpen wordt hier goed op de proef gesteld maar ook goed ontwikkelt. improviseren is ook heel belangrijk. Het loopt hier nooit zoals je wilt.

Je zou ons eens moeten zien als we allemaal terug komen van stage. Gaar is niets. Je bent echt helemaal kapot.
Maar voor de mensen die mij goed kennen. Ik probeer overal een feestje van te maken. gewoon positief zijn en nemen zoals alles komt. En natuurlijk genieten.

tja en als ik dan weer eens een marktje tegenkom.Dan ga ik inderdaad even shoppen. En lekker uiteten en gezellige dingen doen enz.. Je moet er ook van genieten!!!

zo dat ben ik even kwijt! ;)

  • 06 Januari 2009 - 09:34

    Pap:

    Uiteraard begrijp ik dat jullie ook wel goed bezig zijn met het verwerven van (aparte) competenties. Daar is natuurlijk ook niets mis mee, integendeel ze zullen je rest van het leven waardevol bijblijven. Dat jullie -na jullie stage-uren - plezier maken is jullie van harte gegund. Alleen maak ik me bij jou wel zorgen over het koopgedrag en zeker "hoe krijg je het in Nederland".
    Ik wil je al helpen door minder eigen bagage mee te nemen in februari echter ook ik kan natuurlijk geen ijzer met handen breken !!!!!
    Mij koffer kan geen -/- 10 kg zijn !!???
    Verder, maak veeel plezier en groeten vanuit een wit Geleen/Valkenburg


  • 06 Januari 2009 - 09:37

    Mam:

    Ik kan me voorstellen hoe lastig het is.In china zaten we met hetzelfde probleem alleen wij hadden het voordeel dat we niemand wat moesten leren.Het positieve is dat je heel creatief wordt in je lesvormen wat ook thuis weer goed van pas kan komen.Gelukkig is het voor jou geen probleem om een goed evenwicht tussen stage en vrije tijd te vinden. Dus blijf genieten van deze periode want niemand pakt je deze ervaringen meer af.
    Hier heeft het vannacht 15 graden gevroren en er ligt zeker 15 cm sneeuw. Ik heb een paar fotos gemaakt zodat je het kunt zien als je weer thuis bent.Ga nu de kerstboom afbreken.

    dikke knuffel

  • 06 Januari 2009 - 10:11

    Divina:

    Hey meid, van dat je alleen mar shopt was een geintje... ;-)!
    Maare ik zat idd net als je pa te denken hoe krijgt ze dat allemaal weer mee!
    En dat het zwaar is geloof ik best...alleen al het feit dat je engels moet spreken tegen mensen die amper engels kennen..kost bergen energie!

    Maare ik denk heel veel aan je en mis je enorm!

  • 06 Januari 2009 - 10:59

    Ingrid:

    Ha Katja,

    Begon me inderdaad al wat zorgen te maken!
    Veel succes met de stage en fijn dat je ook geniet van alles buiten de stage om!

    Groetjes,
    Ingrid

  • 06 Januari 2009 - 17:20

    Gerdien:

    Hallo Katja,

    Ik dacht langzamerhand dat je er inderdaad bent om te shoppen (grapje). Lijkt mij inderdaad heel vermoeiend om op deze manier les te geven. Je kunt geen leuk grapje maken en het is maar afwachten of de kinderen het begrijpen. Je vader moet gewoon bijna niets meenemen,2 broeken en 2 T-shirts moet toch voldoende zijn, dan heb jij wat meer ruimte.

    Groetjes,

    Gerdien en een dikke kus van Ayla

  • 06 Januari 2009 - 18:54

    Fabienne!:

    Hey Meissie,

    Het is zeker lastig om de communicatie in Thailand met de kinderen aan te gaan. Ik ben benieuwd hoe wij het dadelijk gaan krijgen in Zweden. Gisteren hebben wij op de informatieavond vernomen dat wij ook gaan werken met pictogrammen, plaatjes en afbeeldingen om hun over ons leven te vertellen. Wij zullen ons daar ook met handen en voeten moeten redden om goed te communiceren met de kinderen... Het zal ook voor ons een hele ervaring zijn...

    Helaas zit het er bij ons niet in om flink te gaan winkelen in Zweden. Het is niet een van het goedkoopste land zullen we maar zeggen..hihi! We zullen dan aan jou denken...hihi! Een heel verschil dan bij jou. Ook met de temperatuur, komende nacht gaat het richting de -20 op sommige plaatsen heb ik gehoord en gelezen. Das een temperatuursverschiil van 50 graden vergeleken met jou. Is bijna geen voorstelling van te maken. Ik zat rond 5 uur op de fiets en toen gaf de temperatuur al aan -11... brrr kan ik je zeggen!

    Voor de kleding om deze in Nederland te krijgen, ik heb gisteren bij de info avond voor Zweden aangegeven dat ik in de voorbereidingsweek van Zweden niet veel tijd heb omdat ik jou graag zou willen opzoekn ;), dus ik maak wel plaats in mijn koffer ;)...hihi! Ze moesten er wel mee lachen!

    Ik zou zeggen, shop ze maar flink en geniet ervan... Je kunt maar 1 keer failliet gaan moet je denken ;)!

    Dikke knuffel en veel liefs....

  • 07 Januari 2009 - 00:03

    Oompje:

    Hoi Katje,

    Inderdaad had ik het idee dat de stage in Thailand een groot feest was. Tijdens de middag wandeling, in de kou (-5 graden en sneeuw) had ik het er nog met wat collega's over. Toen ik melde dat jij tijdens oud- en nieuw in Bangkok was in een straat met hotels voor BackPackers wist Yvonne (ze was vorig jaar ook op mijn verjaardag) precies waar dat was want zij was daar in 1999/2000 met de eeuw wisseling ook geweest met oud en nieuw.

    De foto's van Bangkok roepen weer veel herinneringen op. Ik zou er zo weer naar toe willen komen.
    Mam zal het wel niet goed vinden als je met pap naar Patong gaat dus niet doen maar het was daar wel een leuke markt.

    Oompje

  • 08 Januari 2009 - 13:57

    Romy:

    hey sgatie
    zo te horen is het in thailand er zwaar maar ik ken je lang genoeg om te weten dat je er zelf wel doorheen slaat.
    op sommige momenten zal dat niet altijd even gemakkelijk zijn maar het lukt je wel .
    het is je ook gelukt afscheid te nemen van ons voor ongeveer 4 maanden het is een langetijd maar als je die kans krijgt moet je hem nemen.
    als ik die kans kreeg zou ik precies het zelfde gedaan hebben nou ik ga eens afsluiten .
    lig in bed ben ziek ochja het valt wel mee is maar een griepje
    hou van je wil je nooit kwijt en ik mis je
    xxx je kleine zusje

  • 08 Januari 2009 - 22:34

    Ineke Humble:

    Tja, dat taalprobleem zal de hele periode blijven maar jou kennende krijg je de kids toch wel aan de gang op een ludieke wijze.

    Welk niveau (Ned. begrippen) geef jij lessen? Misschien heb ik nog wat tips voor rekenen op internet. Misschien heb je ook wat aan mijn ondersteunende activiteiten in de brugklas.

    Ineke

    Ik weet niet of mijn mailadres meekomt op deze wijze maar anders:
    i.humble@kandinsky.nl

    groeten en heel veel plezier.

  • 09 Januari 2009 - 09:36

    Anke:

    Ik spreek uit ervaring en ik vind dat je helemaal gelijk hebt! Wij mensen uit het kikkerlandje zijn niet gewend aan het warme weer en dat zoveel dagen achter elkaar. Als het bij ons warm is liggen wij op onze luie *piep* het liefste in de zon ;)!
    En over shoppen gesproken... als alles onder de € 5,- kost dan is het moeilijk als meisje om dat te weerstaan toch?
    Have fun en geniet nog meer dan dat ik geniet van jou verhalen! Volgens mij zit je nu op of over de helft dus vanaf nu zal het heel snel gaan!!
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Cha-am

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

het eindigt zoals het begint-> ellende!

22 Februari 2009

Cambodja

15 Februari 2009

chiang mai

15 Februari 2009

nieuwe poging phuket verhaal

05 Februari 2009

korte update en planning
katja

Actief sinds 20 Sept. 2008
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 49414

Voorgaande reizen:

01 Mei 2012 - 09 Augustus 2012

3,5 maand backpacken in Azie

12 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Vakantie Thailand, Maleisie, Singapore en Borneo

01 September 2009 - 16 December 2009

stage thailand 2de keer!

25 November 2008 - 28 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: