Help, het is alweer bijna voorbij!!!!!!!!! - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van katja Curvers - WaarBenJij.nu Help, het is alweer bijna voorbij!!!!!!!!! - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van katja Curvers - WaarBenJij.nu

Help, het is alweer bijna voorbij!!!!!!!!!

Door: katja

Blijf op de hoogte en volg katja

15 Januari 2009 | Thailand, Cha-am

Help, het is alweer bijna voorbij.

Het is echt erg hier. De dagen en weken vliegen hier heel hard voorbij. Ik ben alweer bijna thuis. (sorry pap en mam, maar hier heb ik dus echt nog geen zin in). Het bevalt me hier echt goed, ik zou graag nog blijven!

Het was weer een bijzondere week met verschillende gebeurtenissen:

Maandag 12.01.09

Vandaag gewoon een stagedag op de stageschool samen met Susan. We zijn hier verder gegaan met vegetables en hebben er een dialoog ingegooid bij de oudste groep. We hebben de leerlingen eerst in tweetallen laten werken. Dit is zo leuk om te zien. De leerlingen helpen elkaar met de uitspraak. En als ze het woord niet snappen zoeken ze deze op en schrijven dit in het thais erboven. Alle leerlingen zijn hier heel intensief mee bezig. Ook weer de dialogen geoefend in de BR-BR. Hier zijn een aantal filmpjes van gemaakt. Als ik dan weer terug ben dan kunnen jullie deze zien.
Na schooltijd moesten Susan en ik wachten op de directeur. De directeur is zelden op school, geen idee wat hij allemaal doet. Ondertussen dat wij aan het wachten waren, zijn wij op het trapje bij de kleuters gaan zitten. Echt super grappig. Als ze zich terug zien op het fototoestel heb je de grootste lol. (zie foto’s). Tja en kleuters kunnen ook claustrofobisch zijn als ze allemaal om je heen zitten en staan..haha

Dinsdag 13.01.09
Vandaag ook weer verder gegaan met vegetables. Vandaag hebben we de leerlingen ook voor de afwisseling Nederlands geleerd! Dit hebben we bij de dialoog toegevoegd. We hebben namelijk de leerlingen verteld dat bye bye bij ons in Nederland doei doei betekent. Heel raar maar waar, maar de leerlingen konden dit heel makkelijk zeggen. Dus als er steeds in de dialoog bye bye stond zeiden de kinderen ook doei doei. Wat wij niet hadden verwacht is dat dit gigantische impact had op de school. Als Susan en ik langs de lokalen liepen hoorde je meteen doei doei. Echt super grappig. Klinkt ook echt Hollands dat doei doei. Dit hebben we na schooltijd ook maar de kleuters aangeleerd. Zelfs de leerkrachten zeiden aan het eind van de dag doeidoei..

Toen we thuis kwamen van stage hadden we een gezamenlijk probleempje. We hadden geen water in het huis. En hier bedoel ik dus mee, geen water uit de kraan, wc of douche. Heel raar de wasmachine deed het wel gewoon. Nu hadden we voor de wc buiten nog een kraantje waar water uit komt. Dus emmer vullen en wc doorspoelen. Dit is al vaker gebeurt maar dan hadden we na 1 of 2 uur weer water. Toen wij ’s avonds naar bed gingen hadden we nog steeds geen water.

Woensdag 14.01.09
Vandaag weer een uni dag. We hebben geluk dat we pas om 10.30 worden opgehaald en dat kwam deze ochtend heel goed uit. Want we hadden nog steeds geen water. Maar ja we wilden ons toch douchen. Dus wat doe je dan. Je pakt je douchespullen en stopt deze in een tas. Hierna vertrek je op de fiets naar de beachroad. Hier kun je namelijk voor 10 baht douchen. Dat zijn gewoon gebouwtjes met een rij douches en een rij wc’s en hier moet je voor betalen. Deze zijn wel schoon. Dus Susan, Miranda en ik zijn er gaan douchen. We hadden een super straal van de douche, het nadeel was alleen dat deze ijskoud is. (in het huisje hebben we een hele zielige straal en loeiheet) Tja je kunt niet alles hebben. Nadat we weer fris en fruitig waren hadden we maar meteen besloten om te ontbijten op de beachroad, want ja zonder water kun je ook niet afwassen (wat zijn we toch goed met improviseren en oplossingen zoeken)

Op de uni hebben we eerst rustig kunnen internetten. Hierna is ons programma begonnen. We gaan vandaag naar een mango en ananastuin/kwekerij. Dit heeft trouwens voor hele leuke discussies gezorgd eerder in het huisje. Waar groeit een ananas aan. Tja toch aan een boom (5 mensen zeiden dit) nee zei ik, ananas groeit op een struik/plantje laag aan de grond. Nee dat kan niet. Tja ik had bewijsmateriaal voor de ananas (foto ananasplant Bali) . Haha maar was erg grappig.

Maar eerst dus naar de mangotuin. Voor de mensen die het niet weten, mango groeit aan bomen. Ook heb je verschillende soorten mango’s. Maar wij konden daar dus zelf de mango’s uit de boom plukken, schillen en opeten. Hoe verser kun je, je fruit hebben? Hierna hebben we een of ander wazig spelletje gedaan. Stelde niks voor. Hierna zijn we verder gegaan met de kokosnoten. Deze werden vers uit de boom geplukt, open gemaakt en er werd een rietje ingestoken..ofwel drinken maar. Ik vond de kokosnotenmelk geen succes. Ik ben sowieso al geen fan van melk.
Na de kokosnoten en de mango zijn we verder gegaan naar de ananastuin. Je raad het al hier hebben we de ananas zo van het veld kunnen plukken, deze werd schoongemaakt en smullen maar. We hebben deze ochtend echt een vitaminebom gehad. Naast het ananasveld stonden ook nog suikerriet. Dus dit kregen we ook nog te proeven. Dit vind ik erg lekker, was alleen een nadeel voor mij. Dit kregen we dus letterlijk zo van het veld. Het is dan net een dikke stok waar je stukjes van afbijt. Maar ik krijg dat dus niet gebeten. Dus ik heb het me in stukjes laten hakken. Dus ik heb ook zitten knabbelen. Voor de liefhebbers om te weten. Je stopt dus een stuk suikerriet in je mond, kauwt hierop tot er geen smaak meer aanzit en je spuugt het uit. Heel smakelijk dus.

Hierna zijn we naar pineapplefactory gegaan (Natfruit). In dit bedrijf wordt pineapple verwerkt tot ananas in blik. Dit is alleen voor de export: Europa, Midden-oosten enz. We hebben ook gevraagd of er ook export is naar Nederland. Ja dit is er. Hierna hebben we een korte rondleiding gehad in bedrijf. Dit was op zich wel interessant.

foto's: ->
http://www.mijnalbum.nl/Album=VDIC8ID3

  • 15 Januari 2009 - 08:44

    Anke:

    haha lekker primitief leven... lang leven het 'doorspoelen met bakjes water'!
    Zo te lezen heb je de competentie improviseren al in the pocket!
    Sjiek dat de uni jullie de mogelijkheid geeft om verschillende dingen van dichtbij mee te kunnen maken. Ananas, kokosnoot en mango vers van de boom/struik is toch een beter leven als 'vers' van de winkel!
    Aan vitamientjes kom je blijbaar niets te kort! Ik vind het super dat je ons zo goed op de hoogte houdt met je verhalen en foto's. Minder super vind ik je bruine kleurtje... ben stiekem onder de zonnebank aan het gaat zodat ik straks als je terug bent geen licht geef haha!
    Zet em op en geniet ervan... 't is voorbij zodra je het weet!
    Dikke kus uit Nederland
    ... en zoals de Thaise kids zelf zeggen...
    DOEI DOEI

  • 15 Januari 2009 - 08:53

    Pap:

    Nu ben ik (hopelijk) wel de eerste.
    Fot's zijn hartstikke leuk en ook leerzaam.
    Waar krijg je hier nu eens de kans om een (fruit)fabriek in te lopen en te kijken naar hun bedrijfs- c.q. verwerkingsproces.
    Nogmaals geniet.....

  • 15 Januari 2009 - 08:55

    Pap:

    Alweer zit Anke me in het vaarwater !!!!!!

  • 15 Januari 2009 - 09:39

    Mam:

    Die douches zien er wel superschoon uit. Een prima alternatief.het water loopt me in de mond als ik het lees van al dat lekker fruit. Heerlijk smullen.
    Bij de laatste foto kan ik goed zien dat je al heel bruin bent. Trouwens wat hebben die kinderen leuke snoetjes.
    Ik kan me goed voorstellen dat je nog geen zin hebt om naar huis te komen, maar helaas ook dat zal een keer moeten.

    doei, mam

  • 15 Januari 2009 - 09:44

    Eefke:

    Hee Katja!
    Leuk verhaaltje en leuke foto's!! :D
    Veel plezier nog de laatste weken en geniet van het reizen op het eind!!
    xx

  • 15 Januari 2009 - 11:07

    Gerdien:

    Hallo Katja,

    Ik kan mij heel goed voorstellen dat je nog niet naar huis wil. Grappig dat ze er douches bij het strand hebben. Zien er goed uit, alleen jammer dat er koud water uit de kraan komt. Je ziet inderdaad erg bruin uit op de laatste foto. Nu maar hopen dat wij ook een mooie zomer krijgen, zodat je het kleurtje kunt bijhouden.

    Groetjes,

    Gerdien

  • 16 Januari 2009 - 09:50

    Fab!:

    Hey Meid,

    Eindelijk tijd om de verhalen goed te liezen. De drukte en stress van ons themadossier zit erop. Dadelijk eerst een weekend uitwaaien aan het strand, vervolgens voorbereidingen voor Zweden en dan volgende week zondag is het zover... spannend...

    Jou verhaal is alweer om te genieten. Je kunt in ieder geval goed improviseren, maar daar heb je nooit moeite mee gehad dus dat scheelt alweer :)! We leren in ieder geval ook veel van jou verhalen, dat scheelt alweer. Is het allemaal niet voor niks ;). Stuur maar flink wat vitaminen want deze meid is weer eens flink verkouden, niet normaal! Wat zijn we toch gelukkig met stage..hihi!

    De foto zijn ook erg leuk en om te genieten.. Geniet ervan, want over een paar weken komt Pap en dan weet je dat het echt aftellen is...

    Liefs, dikke knuffel

  • 16 Januari 2009 - 15:11

    Gerdien:

    Hallo Katja,

    Bedankt voor je kaart, vandaag gekregen. Het ziet er schitterend uit. Als jij met hemelvaart of pinksteren naar Luxemburg gaat, dan zien we elkaar in elk geval. Ik ben 12 december aan mijn schouder geopereerd en ik mag nog steeds niets met mijn arm doen. Erg lastig. Vooral dat ik alles te voet moet doen. Ik ben blij als ik weer kan autorijden. Elke dag iets voor Ayla regelen. Gelukkig kan Chico alleen naar huis komen. Geniet nog van je laatste weken, voor je het weet is het voorbij.

    Groetjes,

    Gerdien en een dikke knuffel van Ayla

  • 18 Januari 2009 - 09:29

    Divina:

    Hoi lieve lieve Katja,
    Eindelijk tijd gehad je verhalen bij te lezen!
    Geweldig al die verhalen!
    Maar ik wil toch wel dat je weer een keertje terug komt hoor ;-) Ik mis je veel te erg!
    Nou was ik alleen de datum vergeten die je noemde dat je thuis zou komen. Dan kan ik kijken wanneer ik een weekend naar je toe kan komen... misschien met m'n eigen autootje ;-)
    Maar dan moet wel eerst m'n lichaam gaan luisteren en zich beter gaan voelen. Maar daar doe ik heel erg hard aan werken!

    Nou hele dikke knuffel en nog veel (werk)plezier daar!

    Liefs Divina

  • 19 Januari 2009 - 20:18

    Patrick:

    Hey Katja,

    IK zie dat je weer vanalles beleeft hebt in Thailand. Ik zou zo met je willen ruilen. Aftellen zal langzaamaan beginnen, niet?
    Veel plezier en gedraag je!

    Gr.

    Patrick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Cha-am

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

het eindigt zoals het begint-> ellende!

22 Februari 2009

Cambodja

15 Februari 2009

chiang mai

15 Februari 2009

nieuwe poging phuket verhaal

05 Februari 2009

korte update en planning
katja

Actief sinds 20 Sept. 2008
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 49280

Voorgaande reizen:

01 Mei 2012 - 09 Augustus 2012

3,5 maand backpacken in Azie

12 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Vakantie Thailand, Maleisie, Singapore en Borneo

01 September 2009 - 16 December 2009

stage thailand 2de keer!

25 November 2008 - 28 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: