donderdag t/m maandag - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van katja Curvers - WaarBenJij.nu donderdag t/m maandag - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van katja Curvers - WaarBenJij.nu

donderdag t/m maandag

Door: katja

Blijf op de hoogte en volg katja

29 Januari 2009 | Thailand, Cha-am

Donderdag 22 januari

Vandaag stage op mijn school. Ik ben deze ochtend ook opgehaald met de scooter voor de afwisseling. Was lekker fris want het was al erg warm om 7.30 uur in de ochtend. Het is de laatste dagen ontzettend warm.
Ik ben nog steeds bezig met vegetables. Vandaag staat vooral de dialoog centraal. Elke groep heeft een dialoog gekregen naar zijn niveau. De oudste groep heeft een moeilijke dialoog gekregen. Deze heb ik eerst zelf gesproken. Hierna heb ik de zin gezegd en de kinderen herhalen deze zin. (uitspraak). Nadat we dit een aantal keer gedaan hebben, zijn de leerlingen in tweetallen deze gaan oefenen. Na verloop van tijd heb ik een aantal tweetallen gewisseld. Hierna hebben we een paar keer de game (find youre friend) gedaan voor de afwisseling. Op het eind heb ik nog b.r.-.b.r gedaan met de leerlingen om de dialoog nog een keer goed te oefenen. Dit heb ik met alle klassen gedaan. De lagere klassen hebben een makkelijkere dialoog gekregen. Wat me wel opgevallen was dat deze kinderen veel meer gemotiveerder zijn in het oefenen van de dialoog dan de oudste groep.

Aangezien ik altijd op tijd thuis ben op donderdag ben ik smiddags nog even met suus op het strand gaan liggen. Nog even lekker relax genieten van het zonnetje.

vrijdag 23 januari
Vandaag ben ik extra met de auto opgehaald. Dit had namelijk de volgende reden: Suus ging met mij mee. En zij had namelijk cadeautjes voor de school. Drie mensen op een scooter lukt wel, maar drie mensen en een hele grote doos op een scooter dat lukt niet.

Even korte uitleg over de cadeautjes. De moeder van Suus werkt op een school voor spraak en taalproblemen. Deze school heeft met de kerst een kerstmarkt georganiseerd waarbij er geld is opgehaald voor een goed doel Het goede doel was dit jaar onze stage scholen in Thailand. Er zijn voor iedere school 5 jongens uniformen en 5 meisjes uniformen gekocht. (uniform is, blouse, rokje, sokken en schoenen -> meisjes, blouse, broek, sokken en schoenen -> jongens) Deze kleding is bedoeld voor de kinderen die het thuis niet zo makkelijk hebben. (lees arm zijn -> ongeveer 80% van de school)

Suus wilde dit zelf geven aan de scholen dus daarom de reden dat ze met mij is meegegaan.
Het is was voor Suus nog een heel gestuntel om dit aan mijn directeur uit te leggen. Het thais van Suus laat ook nog wat te wensen over. haha.
Uiteindelijk na de ceremonie zijn alle spullen naar buiten gebracht. De leerkrachten zijn gaan kijken welke spullen welke kinderen zouden passen. Sommige kinderen kregen een nieuwe blouse, andere een broek of een rok. Nadat dit uitgezocht en gepast was moesten de kinderen in een rij gaan staan. Suus moest alle kinderen persoonlijk het kledingstuk/stukken geven. Op deze manier zijn wel veel kinderen blij gemaakt. De kinderen waren heel dankbaar dat ze iets nieuws kregen.

Hierna heeft Suus mijn lessen bijgewoond. Ik had nog een aantal foto’s nodig voor mijn eindcadeau. Dus Suus heeft mooi voor japanner gespeeld, wat ze trouwens erg goed kan. Suus was trouwens ook een hele attractie, want hoeveel kinderen zien nu een falang met blond haar…

’s middags hebben we voor de afwisseling even op het strand gelegen, dit was voor mij noodzaak want ik moest voor deze en gene nog wat sjaals op de kop zien te tikken.

Zaterdag 24 januari

Vandaag vroeg opstaan want we werden al om 7.00 uur opgehaald door meneer Suthipong, Pam en Bonshoe. Vandaag hebben we een dagtrip op de planning staan. Het doel van vandaag is het bezoeken van de floating market. Dit is een drijvende markt. Er wordt vanuit de bootjes vanalles verkocht. Zelf vaar je ook met een bootje hiertussen door, als je iets wilt kopen moet je eigenlijk gewoon even gillen. Dan stoppen ze vanzelf wel. (zie fotos, spreken voor zich)

Na de floating market zijn we gezellig met ons alle gaan eten. Het restaurant lag aan de rivier, waardoor je een mooi gezich had over de rivier en natuur. Hier hebben we natuurlijk echt thais gegeten. Tijdens het eten hebben we de grote broer/ zus van Harry gezien. Deze zwom ineens voorbij. Dit was echt een grote broer/zus van Harry (ongeveer 1.50 meter).

Ook zijn we naar een herdenkingspark geweest voor Rama 4. Hier hebben we doorheen gelopen en hebben meer uitleg gekregen over de laatste ‘tijdperken’ van Thailand: Ayuttaja, Thaksin en nu Rama. De rest heeft in het park nog een voetmassage genomen. Ik heb hiervoor gepast. Ben hier niet zo favoriet van. Hierna zijn we weer langzaam richting Cha-am gereden.

Zondag 25 januari

Niks gedaan, lui gedaan in het huisje, beetje op het strand gelegen, gaan uit eten en verder helemaal niks.

Maandag 26 januari,
Vandaag hadden we vrij van stage dit vanwege het Chinese Nieuwjaar. Vandaag even op het strand gelegen, maar het was behoorlijk om te ploffen. Miranda en ik zijn ’s middags naar huahin gegaan om te gaan shoppen. We zijn als allereeste naar Market village geweest (groot winkelcentrum) Hier hebben we ook nog eens op ons gemak rondgekeken en een beetje gewinkeld. Hier kwam ik voor de afwisseling Bonshou (directeur van mijn basisschool) weer eens tegen. Ik kom die man altijd tegen. Net of ik mensen aantrek. Na marketvillage zijn we richting marktjes gelopen, er zijn er 3. Ik vind het gewoon leuker om over marktje te lopen. Lekker op je gemak kijken, rustig afpingelen, en gewoon mensen kijken, geuren ruiken enz. Wij zijn voor de afwisseling weer eens alle avondmarktjes op ons gemak afgestruind. (ja Dani ik heb al 2 truitjes voor je!) Nadat we alle marktjes gezien hadden zijn we weer met de bus terug gegaan naar Cha-am.

de volgende fotos zijn alleen van de floating market.de rest was ik vergeten op de stick te zetten, die komen komende week nog.
fotos-> http://www.mijnalbum.nl/Album=VX4IFZBW

  • 29 Januari 2009 - 12:48

    Pap:

    Blijkbaar ben ik de enigste op dit mement met veel tijd om te reageren. kan naturrlijk ook zijn dat de anderen "fontis-meiden" in Zweden zijn en zodoende niet meteen kunnen reageren.

  • 12 Februari 2009 - 11:44

    Anke:

    Hey Falang...
    Sorry voor mijn late reactie... lig een beetje achter met het lezen van je verhalen :$ Ik ga daar nu verandering in brengen! Wat een goed idee van Susanne om die actie te laten opzetten :D Daar scoren jullie weer punten mee!
    Lekker zeg nu ff relaxen; winkelen, zwemmen, zonnen etc. Heb idd gehoord dat het zo ontzettend warm moet zijn bij jullie nu! Och ja... over dik 2 weken kom je weer terug in de kou en dan wens je dat je nog in het warme oosten zou zitten!
    Ik ga gauw de rest lezen... hoiee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Cha-am

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

het eindigt zoals het begint-> ellende!

22 Februari 2009

Cambodja

15 Februari 2009

chiang mai

15 Februari 2009

nieuwe poging phuket verhaal

05 Februari 2009

korte update en planning
katja

Actief sinds 20 Sept. 2008
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 49393

Voorgaande reizen:

01 Mei 2012 - 09 Augustus 2012

3,5 maand backpacken in Azie

12 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Vakantie Thailand, Maleisie, Singapore en Borneo

01 September 2009 - 16 December 2009

stage thailand 2de keer!

25 November 2008 - 28 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: