uni - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van katja Curvers - WaarBenJij.nu uni - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van katja Curvers - WaarBenJij.nu

uni

Door: katja

Blijf op de hoogte en volg katja

03 Februari 2009 | Thailand, Cha-am

Woensdag 28 januari

Vandaag uni dag.

Op de uni aangekomen hadden we nog even tijd om te internetten voordat we ons moesten melden in de les.
Toen we ons in de leslokaal verzameld hadden kregen we een blaadje met het programma voor ons. Op de blaadje stonden ook de benodigheden die we deze middag nodig hadden:
Goede schoenen, wij hadden slippers,
Iets van een hoedje/ pet voor de zon, wij hadden alleen een zonnebril

We gaan namelijk een tempel bezoeken, en om deze tempel te bezoeken moet je een stuk wandelen. Als ze dit nu een dag eerder even doorgebeld hadden, hadden we voor ander schoeisel kunnen zorgen. Plastic slippertjes zijn niet ideaal. Verder werd gevraagd of iedereen medicijnen bij zich had, voor als je onderuit ging van de zon. (wij vroegen ons af of de activiteit wel zo verantwoord is..)

Op de uni zijn we vertrokken met de uni bus. Het was namelijk een uurtje rijden tot de plaats van bestemming. De plaats van bestemming was een stukje strand , zonder toeristen, waar je een geweldig uitzicht had. Omdat er weinig golven stonden op de zee, zijn we het eerste stuk met een bootje gegaan, we hoefden dus niet te lopen. Het was namelijk ontzettend warm. Aangekomen op een ander mooi stukje strand zijn we naar de tempel gegaan. Tja het enige nadeel was alleen het wandelpad. Alleen maar stenen, heel ongelijk en stijl omhoog (ofwel levensgevaarlijk op slippers). We wisten dat het 45 minuten tot een uur lopen was tot de tempel. Toen we eindelijk boven waren, zonder levengevaarlijke valpartijen maar behoorlijk uitgeput, moesten we natuurlijk weer naar beneden. Ook weer z’n rot pad. Onderweg zijn we wel geweldige stukjes natuur tegengekomen. Aangekomen bij de tempel was het schitterend, wat een rust, wat een plek, wat een natuur. De tempel was namelijk in een gigantische grot gebouwd. Helemaal geweldig. In de grot hebben we eerst bij moeten komen van onze klim.( ja pap zelfs ik alf geoefende wandelaar moest toch ff bijkomen. Het was behoorlijk zwaar, maar ik had wel snel gelopen) Toen iedereen gearriveerd was hebben we gezamenlijk besloten dat de hele bus een uur in de wind stinkt. Haha. Tja en toen moesten we terug. Tja en meestal geld voor z’n plekken, er is maar 1 weg erheen, dus ook dezelfde weg terug. Niet iedereen vond dit een geslaagd idee.

Op het strand hebben we nog een spelletje gedaan. Ze hebben hier een raar idee van spelletjes spelen. We moesten iets uit het bloem halen (lekker met een bezweet gezicht), we moesten daarna zo snel mogelijk een flesje cola en iets goors eten (geen idee wat, lekker verantwoord na z’n wandeling) en daarna een ballon opblazen. Ik heb heel mooi mijn thaise maatje alles laten doen, ik heb wel een half flesje cola opgedronken.

Daarna zijn we weer terug gegaan met het bootje naar de bus, en met de bus terug naar cha-am.

fotos->http://www.mijnalbum.nl/Album=DJ4NXJ6N

• 03 Februari 2009 - 04:38

Fabienne!:

Goedemorgen voor mij, Goedemiddag voor jou! ;),

Wel leuk om met de uni een dagje op stap te gaan. Wel zou het natuurlijk prettig zijn geweest als je je goed had kunnen voorbereiden... Is misschien wel een tip voor de mensen daar, voorbereiding is het halve werk voor de studenten ;)... Wel enorm mooie foto's...

Liefs...

• 03 Februari 2009 - 06:40

Pap:

He Katja, dat was die tocht die Frans Steiner helemaal in het begin voorsteld als je niets te doen had.
    Heb je hem toch gemaakt.
    Als je hem nog ziet kun je het hem meteen vertellen.

• 03 Februari 2009 - 16:35

Hetty:

Wat een prachtige foto's!
    Voor zoiets zou ik ook wel naar Thailand willen, 'k word eindelijk jaloers.
    Geniet er nog maar even van!
    groetjes,

• 12 Februari 2009 - 11:58

Anke:

Haai... ben ik weer!
    Wat geweldig die foto's :D en het is aan je kleurtje te zien dat het warm was haha!
    Gelukkig heb je de klim overleefd met je flipflops haha :D typisch weer een Thais avontuurtje :D:D:D