verhaal inclusief foto - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van katja Curvers - WaarBenJij.nu verhaal inclusief foto - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van katja Curvers - WaarBenJij.nu

verhaal inclusief foto

Door: katja

Blijf op de hoogte en volg katja

15 Februari 2012 | Laos, Luang Prabang

Hallo lieve mensen,

Ik heb weer een nieuw verhaaltje voor jullie!

Vanuit Huay Xai, heb ik samen met Marko, Lewis en Josh (gibbon) de slowboat genomen naar luang Prabang.Wat houd die slowboat in: een kale lange smalle boot met dak, de stoelen zijn in de vorm van autobanken (letterlijk banken die uit de auto zijn gehaald). Meer stelt de hele boot niet voor.Je kunt op deze boot met 40 man zitten.
We zouden om 9.30 uur vertrekken richting paks beng waar we een overnachting hebben. Maar het is laos, dus we zijn pas om 12.00 uur vertrokken. Op de boot kun je eigenlijk weinig tot niks doen, genieten van t uitzicht, boekje lezen en kletsen met medereizigers. Wij waren met zn 4en van de gibbon experience dus dat was wel gezellig. Na 6 uur varen kwamen we aan in paks beng. Hier werden we meteen belaagd door de eigenaren van de guesthouse. Wij hebben ons hier niks van aan getrokken en zijn zelf opzoek gegaan naar een slaapplaats. Aangezien het dorp bestaat uit een straat van zn 150 meter met aan weerszijde guesthouses zijn we willekeurig een naar binnen gegaan op zoek naar een kamer. Deze hebben we dan ook genomen. Nadat we gedoucht hadden zijn we gezamelijk een hapje gaan eten om vervolgens te blijven hangen in t restaurant. Hierna ben ik terug gegaan naar het guesthouse voor mn nachtrust, want de volgende ochtend moesten we weer om 8.30 op de boot zitten.
we zijn dan ook werkelijk om 9.00 uur vertrokken richting luang prabang. Na een paar uur varen had ik het wel een beetje gehad (net als de rest van de boot) want die autobanken zijn niet zo comfortabel. dus je gaat eens staan, op de rand hangen/ zitten, de banken verschuiven aangezien ze niet vast staan enz.
Ik was dan ook blij dat we om 18.00 uur in luang prabang aan kwamen.
Snel een guesthouse gezocht om vervolgens met de jongens te gaan eten.

De dag erna heb ik vrij weinig gedaan..uitgeslapen, een beetje rondgelopen, op zoek gegaan naar de boekwinkel, van terras naar terras gegaan om sapjes te drinken.. ofwel heel relaxed gedaan. S avonds ben ik weer gezamelijk gaan eten met de jongens. tijdens het eten hebben we besloten om de dag erna een tuktuk af te huren en richting de waterval te gaan.

De waterval:
na een gezamelijk ontbijt zijn we opzoek gegaan naar een tuktuk. Na een beetje onderhandelen kwamen we uit op 12 euro voor de hele dag. Dit hield in; 1 uur heen rijden, parkeergeld, tuktuk wacht, lunch, park geld en 1 uur terug rijden. ofwel 3 euro pp.
Aangekomen bij de waterval zijn we eerst richting grote waterval gelopen. hier foto;s gemaakt enz. de jongens wilde naar de top van de waterval, ik heb hiervoor gepast en ben alvast gaan zwemmen in een van de baden van de waterval.
na een paar uur ronddobberen en genieten van het uitzicht weer terug naar het dorp gegaan, 's avonds weer gezamelijk gaan uiteten en de kroeg ingedoken vanwege t engelse voetbal. Wat baalde de jongens dat hun club op het laatste moment toch geen kampioen werd....

olifant
Ik wilde heel graag nog eens op een olifant rijden en het liefst deze dan ook in bad doen/zwemmen in de rivier (of hoe je t ook wilt noemen)
Dus ik bij een van de vele reisbureautjes een tourtje geboekt. een 1daagse mahout cursus. Dit hield in: bezoek aan de buddha grot ( viel vies tegen, maar wel een leuk gesprek gehad met een vrouw uit nieuwzeeland), 1 uur olifant rijden, 1 uur mahout training en daarna de rivier in met de olifant.

na een uur rijden kwamen we met de groep ( ik en een chinees koppel dat geen engels sprak en de gids) aan bij het bootje waarmee we naar de grot gaan varen. je moest goed je evenwicht houden anders viel je om met de boot (lange kano), gelukkig hoefde we maar naar de overkant van de rivier. Ondertussen was de lucht heel erg gaan betrekken en werd het erg donker. We waren nog niet goed of wel in de grot of er barste een noodweer los: flinke onweersbui met harde windstoten en heel veel regen. (chinese vrouw werd helemaal hysterisch)
uiteindelijk nadat het onweer voorbij was en het alleen nog maar regende kregen we een paraplu van de gids en gingen we terug naar de boot. In de boot stond een laag water, we kregen mooi allemaal een bakje in de hand geduwd zodat we tijdens de overtocht konden hozen! Echt grappig :D
Hierna zijn we naar het olifantencamp gereden.
Hier gingen we eerst een uur rijden op de olifant om de omgeving te verkennen. DIt gebeurde in zn bakje op zijn rug. Aangezien het nog regende en de paraplu lekte was ik zeiknat, maar dat mocht de pret niet drukken.
Na het ritje kregen we een lunch aangeboden. Na de lunch kregen we de mahout training. Je mocht dus op de olifant achter zijn oren gaan zitten. Ik kreeg allerlei woorden aangeleerd die bepaalde commandos voor de olifant waren. Dus lopen, stoppen, voet optillen, zitten, spuiten enz. Na het oefenen hiervan mocht ik met de olifant richting rivier gaan lopen. Dit lukte om vervolgens samen in 'bad' te gaan. ik werd lekker nat gemaakt door mijn olifant :D Dit vond ik nog het allerleukste :D

Dit was zn beetje mijn verhaal van de afgelopen week. Morgen vertrek ik richting phonosovan. Dit gaat n tochtje van 7 uur worden in een minibus, ben eens benieuwd.

Maar het allerbelangrijkste mensen:

Fotos ( zijn niet superveel fotos want het uploaden kost een eeuwigheid, maar je krijgt n idee van alles!:

fietsen in bangkok:
http://www.mijnalbum.nl/Album=DIYHAI7N

gibbon experience:
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZAPPA8OU

waterval:
http://www.mijnalbum.nl/Album=RVJYVF6S

olifanten:
http://www.mijnalbum.nl/Album=ANMDZ6KL

liefs katja

P.s. Super leuk dat zoveel mensen een berichtje achterlaten op mijn site!! :D

  • 16 Mei 2012 - 11:55

    Pap:

    (tweede poging)

    Ha Katja,
    Weer een belefenis. Je hobbelt van leuke ervaringen naar andere leuke ervaringen. Morgen is oma jarig. Ze wordt 86. Misschien ff bellen als het lukt op het nummer ......5072. Voor oma was er gisteren een kaart aangekomen van Carly. In het nederlands geschreven !!!! Zou er iemand "voorgeschreven" hebben !!!!
    Ik probeer dit lange weekend te skypen. ben beniuewd of dat lukt nu je weer een stukje verder bent in de middle of nowhere. Groeten, pap

  • 16 Mei 2012 - 11:57

    Pap:

    Af en toe heb ik dikke vingers en dan krijg je leuke spelfouten: zoals o.a. belefenis en beniuewd. Ben zeker aan een VUT toe of zo (maar wanneer !!!!).

  • 16 Mei 2012 - 12:08

    Pap:

    Helaas kan ik de foto's niet openen. Probeer het straks thuis nog eens.

  • 16 Mei 2012 - 12:11

    Mam:

    Om jaloers te worden.Vooral het olifantenavontuur.Misschien in Nederland te gebruiken voor een tijdelijke baan. Voor morgen een goede reis en op naar het volgende avontuur.

    Kus, knuffel

  • 16 Mei 2012 - 13:41

    MJ:

    Hallo Katja, ik heb tot nu toe nog helemaal niet gereageerd. De stukjes zijn geweldig om te lezen. En ook om er met je vader over te praten, die volgens mij toch nog even moeten wachten op z'n VUT. Bij de foto's kreeg ik de opmerking Oeps er is iets misgegaan! Nou, veel plezier en tot de volgende keer (met foto's). Groetjes MJ

  • 16 Mei 2012 - 15:07

    Esther:

    FANTASTISCHE FOTO'S VAN JE OLIFANT!! geweldig katja!! ben jaloers (maar dat wist je al) haha..geniet er maar lekker van!

  • 16 Mei 2012 - 15:08

    Ine:

    Geweldig om je verhalen te lezen. Kan de foto's niet openen, maar dat doe ik wel met je moeder op school. Op naar het volgende avontuur.
    Groet, Ine

  • 16 Mei 2012 - 15:09

    Esther:

    en beste mensen als je gewoon de hele link kopieert en in een nieuw venster doet plakken kun je wel foto's bekijken!

  • 16 Mei 2012 - 16:19

    Frans Huahin:

    ben jaloers op je samen met je vader, zijn ze onkruid aan het verbranden in de bergen rondom LPB? dat was het enige wat me stoorde vroeger, maar het is een geweldige plaats,
    gr frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

katja

Actief sinds 20 Sept. 2008
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 49409

Voorgaande reizen:

01 Mei 2012 - 09 Augustus 2012

3,5 maand backpacken in Azie

12 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Vakantie Thailand, Maleisie, Singapore en Borneo

01 September 2009 - 16 December 2009

stage thailand 2de keer!

25 November 2008 - 28 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: